دریافت ۳۳ میلیارد اوراق صکوک از دانشگاه صنعتی/ پارک خشک راهکار درمان بی آبی

شهردار خمینی‌شهر با بیان اینکه در خصوص جابه‌جایی در دانشگاه صنعتی اصفهان اوراق صکوک دریافت شده است، گفت: مبلغ این اوراق ۳۳ میلیارد تومان است که ۲۸ اسفند سال جاری پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغرحاج حیدری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری خمینی شهر علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور در شرایط بدی به سر نمی‌برد، اظهار  کرد: طی پنج سال اخیر به گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که حتی حقوق معوقه کارمندان و کارگران به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری خمینی شهر برای تامین اعتبارات تنها به منابع داخلی اتکا دارد، افزود: این روند را ادامه خواهیم داد و هیچ چشم داشتی به اعتبارات دولتی نداریم.

راه‌اندازی پارک خشک در خمینی‌شهر

شهردار خمینی‌شهر به شرایط بی آبی در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای بهبود این شرایط طرح‌های جدید و خلاقانه از جمله پارک خشک و استفاده از ماسه‌های رنگی به جای چمن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از فضای سبز خمینی شهر به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود، گفت: درختان را به وسیله تانکر آبیاری می‌کنیم.

حاج‌حیدری با بیان اینکه همه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای شبز خمینی‌شهر از آب شیرین تامین می‌شود، گفت: پساب در اختیار شهرداری قرار نمی‌گیرد از این رو مجبور به استفاده از آب شیرین هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در اولویت برنامه‌های شهرداری خمینی شهر قرار دارد، گفت: برای این امر با ساماندهی منطقه کوهستانی "لادر" جشن‌های بالای ۱۰ هزار نفر را در این منطقه برگزار می‌کنیم.

شهردار خمینی‌شهر راه‌اندازی پارک ماسه ساحلی در فضایی ۱۵۰۰ متری برای کودکان را از جمله اقدامات خلاقانه شهرداری خمینی‌شهر برای ایجاد فضای شادی و نشاط برای کودکان این شهر دانست و گفت: علی رغم اینکه هنوز دو هفته از راه‌اندازی این پارک نگذشته است، اما هر شب بیش از ۱۰۰ کودک از این فضا استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در خمینی شهر گفت: راه‌ندازی طرح‌های توسعه‌ای در این بافت را در دستور کار قرار داده‌ایم و با احداث خیابان، حسینیه، فضاهای تفریحی از جمله بام سبز و ... موفق به احیای بخش زیادی از این بافت شده‌ایم.

طرح‌های توسعه‌ای بر نصب تندیس اولویت دارد

حاج حیدری با بیان اینکه احیای بافت فرسوده، توسعه خیابان‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهرداری خمینی‌شهر نسبت به نصب تندیس در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس نیاز مردم شهر برنامه‌ریزی می‌کنیم و تاکنون توانسته‌ایم رضایت حداکثری شهروندان را جلب کنیم.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به وجود مناطق خالی از سکنه در خمینی‌شهر و تخریب این مناطق اظهار کرد: روستاهایی داریم که کمتر از ۱۰ سال است که به خمینی‌شهر الحاق شده‌اند از این رو باید به لحاظ فرهنگی و ساختار شهری بر روی این مناطق سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

وی بودجه سال جاری شهرداری خمینی‌شهر را ۹۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد از این بودجه در بخش عمرانی و ۴۰ درصد در بخش جاری هزینه می‌شود.

حاج حیدری در خصوص طرح جامع خمینی شهر گفت: هفت ماه است که طرح جامع شهر بازنگری و ابلاغ شده است.

متکدیان چالش خمینی‌شهر

وی با بیان اینکه در حوزه متکدیان در خمینی‌شهر دچار مشکل هستیم، افزود: همه این افراد غیر بومی و یا اتباع خارجی بوده که باید همه دستگاه‌های ذی ربط برای حل این معضل به میدان بیایند.

شهردار خمینی‌شهر در خصوص راه‌اندازی مترو خمینی شهر گفت: دو خط مترو اصفهان به خمینی شهر منتهی می‌شود و در صورت بهره برداری از ایستگاه مترو میدان استقلال و دانشگاه پیام نور اصفهان نیز نسبت به تخصیص اعتبار و آغاز عملیات مترو خمینی‌شهر برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

دریافت ۳۳میلیارد اوراق صکوک از دانشگاه صنعتی

وی با بیان اینکه در خصوص جابه‌جایی در دانشگاه صنعتی اصفهان اوراق صکوک دریافت شده است، افزود: مبلغ این اوراق ۳۳ میلیارد تومان است که ۲۸ اسفند سال جاری پرداخت می‌شود.

حاج حیدری با اشاره به راه‌اندازی سازمان پسماند با همکاری شهرداری شاهین‌شهر و شهرداری شهرستان‌های برخوار افزود: در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ تن زباله در خمینی‌شهر جمع آوری می‌شود که با راه‌اندازی سازمان بازیافت ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 347528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.