سهم شهرداری کاشان از درآمدهای پایدار پرداخت نشده است

کاشان - شهردار کاشان گفت: اگر تحول اساسی در حوزه درآمدی ایجاد نشود شهرداری توان انجام پروژه های جدید، پرداخت مطالبات مردم و بدهکاری های خود را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی راد، در جلسه علنی شورا با موضوع بررسی وضعیت درآمدهای شهرداری کاشان، ارزش افزوده را یک منبع خوبی برای شهرداری ها دانست و گفت: سهم شش میلیارد تومانی شهرداری از دارایی و محل ارزش افزوده که به عنوان یکی از درآمدهای پایدار هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: شورا یک مجلس قانون گذار محلی است که از حق و حقوق شهر و شهروندان دفاع می کند و موظف است که با برگزاری رایزنی و نشست با مردم در پرداخت سهم شهر از مالیات بر ارزش افزوده تلاش کند.

نایب رییس شورای شهر کاشان گفت: درآمدزایی از مسائل مهم شهرداری است که با توجه به ضعف جدی که در زمینه درآمدی شهرداری وجود دارد باید ساختار جدید و تخصصی برای آن تعریف شود.

حسینعلی وکیل، با بیان اینکه تعریف و ایجاد یک ساختار تخصصی ویژه برای درآمدهای شهرداری با لحاظ کردن تمامی ردیف های درآمدی در شاخه های تخصصی برای شهرداری ضروری است، افزود: اگر تحول اساسی در حوزه درآمدی ایجاد نشود شهرداری توان انجام پروژه های جدید، پرداخت مطالبات مردم و بدهکاری های خود را نخواهد داشت.

رییس کمسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان، بر لزوم راه اندازی سایت و یا سامانه ای به روز در مورد مشاهده وضعیت ثبت و ضبط آنلاین شهرداری که شورا بر آن اشراف و نظارت و کنترل داشته باشد تاکید کرد و افزود: این سامانه باید به گونه ای طراحی شود که بتوان از ردیف بخش های مختلف درآمدی شهرداری مطلع شد و حتی یک بخش و سرفصل ویژه مسئولان برای پاسخگویی داشته باشد.

وکیل، استفاده از مشاوران و متخصصان خبره در امر ایجاد سامانه درآمدی شهرداری با کار کارشناسی قوی را خواستار شد و اظهار کرد: راه اندازی سامانه ای به روز و دارای ساختار خوب و تخصصی در امر درآمد، لزوم به کارگیری مشاوران خبره و یک مسئول فنی برای ارایه گزارش را می طلبد.

لزوم توسعه و تعدد راه های درآمدزایی پایدار برای شهرداری

علی رسول زاده، رییس شورای شهر کاشان با بیان اینکه می توان عوارض پایدار مختلفی ایجاد کرد، گفت: این موضوع می تواند در مجموعه ها و موضوعات مختلف سازماندهی شده و با بررسی کارشناسان عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: تحقق بعضی کدهای درآمدی شهرداری که مربوط به نهادها است نیاز به هم اندیشی و تعامل بیشتر و بهتر با آنها دارد.

مجید شمس، عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه دیر کرد پرداخت سهم شهرداری از دارایی و مالیات ها به دلیل این است که برخی مودیان پرداخت های خود را به چند سال های بعد موکول می کنند، گفت: زمانی که این روند طولانی مدت شود پرداخت این سهم انجام نمی شود.

کد خبر 347496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.