همکاری دانشگاه آزاد در علوم پزشکی باسوریه

علی اکبر ولایتی، رییس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی امروز با عاطف النداف، وزیر آموزش عالی سوریه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایمنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید شرایط و زمینه های همکاری با برادران سوری فراهم شود و رشته‌های تحصیلی به ویژه در رابطه با علوم پزشکی به صورت متقابل گسترش یابد. ولایتی در این دیدار با تأکید بر توسعه رشته‌ها با فناوری بالا به ویژه در زمینه پزشکی، خاطرنشان کرد: امکان آموزش زبان فارسی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات وجود دارد. همچنین این دانشگاه می تواند دوره‌ها را به صورت مشترک با همکاری اساتید سوری و ایرانی برگزار کند.

رییس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید شرایط و زمینه های همکاری با برادران سوری فراهم شود و رشته‌های تحصیلی به ویژه در رابطه با علوم پزشکی به صورت متقابل گسترش یابد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک پیروزی‌های اخیر دولت و ملت سوریه، گفت:‌ دیر یا زود آمریکایی‌ها مجبور می‌شوند از شرق فرات عقب نشینی کرده و شرشان را از سر مردم سوریه کم کنند.

وی اظهار کرد: پیروزی‌های دولت، ملت و نیروهای متحد سوریه را در عرصه‌های مختلف و به ویژه پیروزی‌های اخیر در درعا و باز پس‌گیری این منطقه مهم در جنوب سوریه تبریک می گویم.

رییس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود:‌ دشمن اصلی شما و ما که آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه هستند همچنان به تلاش‌های خود علیه دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهند.

 ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدون اینکه دستورالعملی از سوی شورای امنیت سازمان ملل و یا دعوتی از سوی دولت سوریه داشته باشند، در شرق فرات مستقر شده‌اند و خوی تجاوزگری‌شان باعث شده چند هزار نفر از نیروهای خود را در شرق فرات مستقر کنند.

وی تصریح کرد:‌ بدون تردید ما این پیروزی در منطقه درعا را مقدمه ای برای پیروزی‌های دیگر در شرق فرات به نفع دولت سوریه و متحدان آنها می‌دانیم و دیر یا زود آمریکایی‌ها مجبور می شوند از شرق فرات عقب نشینی کنند و شرشان از سر مردم سوریه کم شود.

ولایتی اظهار کرد: اخیرا بمبارانی علیه نیروهای عراقی و سوریه در جنوب شرقی سوریه انجام داده اند که تعدادی از شهروندان سوری و عراقی را به شهادت رساندند و یقیناً پاسخ آن را از سوی مردم سوریه وعراق دریافت خواهند کرد.

کد خبر 347479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.