مسئولان به احترام رأی مردم حامی سیاست های دولت باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: هرچند انتقاد راهگشا است، اما باید به این فکر کرد که ۲۵ میلیون نفر پای صندوق های رای حاضر شدند و به خاطر رای مردم کارگزاران باید با سیاست های دولت همراهی و همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت:  آماری که از تجمعات ۳ ماهه اول استان به دست آمده مشخص کرد که ۹۴ درصد تجمعات و اعتراضات جنبه اقتصادی و ۳۴ درصد مربوط به آب و تنها ۶ درصد تجمعات سیاسی بوده که آن هم در حمایت از نظام بوده است.

معاون سیاسی استاندار اصفهان با اشاره به صنفی بودن ۹۴ درصد اعتراضات در استان افزود: این امر می طلبد تا با برنامه ریزی جدید مشکلات متصور شده را پیش بینی کنیم و با همدلی با مسئولین امنیتی و اقتصادی استان از این بحران‌ها عبور کنیم.

وی با اشاره به موفقیت های بسیار دولت در دوره قبل و تلاش های دولت جدید اظهار کرد: همه مسئولان باید حامی سیاست های دولت باشند، نه منتقد این سیاستها، هرچند انتقاد راهگشا است، اما باید به این فکر کرد که ۲۵ میلیون نفر پای صندوق های رای حاضر شدند و  به خاطر رای مردم کارگزاران باید با سیاست های دولت همراهی و همکاری کنند.

باید اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم

علی مقدس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در جلسه شورای اداری امروز استان گفت: همیشه تامین هر موضوعی دارای دو منطق زمانی و منطق ریالی است و این دو منطق باید بر پروژه های عمرانی هم حکمفرما باشند تا از زمان معین خود خارج نشوند.

مقدس زاده با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های عمرانی یکسال ۱۲ ماه نیست، بلکه ۵۲ هفته است، افزود: بودجه عمرانی استان در  سال ۹۶، هزار و سیصد و شش میلیارد تومان بوده است که از این رقم ۶۱۸ میلیارد تخصیص پیدا کرده که البته ۱۳۳ میلیارد آن به صورت نقد  و ۴۸۵ میلیارد تومان در قالب اوراق و اسناد خزانه بوده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: ۱۳۳ میلیارد تومان از این رقم به طور کامل جذب شده است و چون ما مدیریت هزینه را خوب بلد هستیم، نقدینگی می آید و خرج می شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها علت توقف پروژه های عمرانی مسائل مالی نیست، اظهار کرد: از این ۴۸۵ میلیارد اسناد خزانه، ۱۱۱ میلیارد تومان مربوط به تبصره ۵ بودجه سال ۹۶ است و تا دیروز از این مبلغ ۵۴ میلیارد تومان یعنی ۴۹ درصد آن جذب دستگاه های اداری استان شده و بقیه آن باقی مانده، این در حالی است که سررسید آن تا ۹۷/۵/۸ است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی گفت: برای این امر باید طرح های با توجیه اقتصادی واقعی داشته باشیم و منابع مالی به این موضوع اختصاص یابد، همچنین مذاکرات مالی را از منظر بخش خصوصی ببینیم و قراردادهایی که با بخش خصوصی می‌بندیم موجب اعتماد بخش خصوصی شود.

وی در ادامه افزود: نباید با تعویض مدیران در سالهای آینده، پروژه‌ها، سرمایه‌ها و سرمایه گذاران دچار مشکل شوند و اگر نیازمند برون سپاری پروژه ها هستیم این کار صورت بگیرد، چرا که قطعا سرعت پروژه ها بالا می رود و هزینه اجرایی آنها پایین می آید.

وی با تاکید بر تلاش برای کاهش بروکراسی های اداری اظهار کرد: مجوزهای جدید با اتلاف وقت کمتر و در زمان کوتاه‌تری صادر می شود، اما همچنان باید برای کاهش بروکراسی اداری تلاش کنیم.

مقدس زاده سد کوهرنگ را از پروژه های مهم استان خواند و گفت: این طرح قرار بود در سال ۹۳ به بهره برداری برسد که امروز تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یکی از مشکلات آن مالی بوده که تامین مالی اجرای پروژه انجام شده و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این امر از منابع استانی اختصاص یافته است.

کد خبر 347467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.