کار دانشگاه فرهنگیان، تکمیل کننده آموزش‌ سایر دانشگاه‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کار دانشگاه فرهنگیان، تکمیل کننده آموزش سایر دانشگاه‌ها است و این نشان می‌دهد که سایر دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند کار خود را به خوبی انجام دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رییس دانشگاه فرهنگیان با ایشان، ضمن تأکید بر اهمیت تربیت معلم اظهار کرد: کار دانشگاه فرهنگیان، تکمیل کننده آموزش سایر دانشگاه‌ها است و این نشان می‌دهد که سایر دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی با برشمردن برخی از ضعف‌های سیستم آموزش دانشگاهی، افزود: آموزش‌های دانشگاهی باید به گونه‌ای باشد که یک دانشجو با مهارت کافی وارد عرصه کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گزینش یک معلم بالاتر از گزینش یک قاضی است، تصریح کرد: معلم می تواند یک انسان را فاسد کند که بر اثر این کار، هزاران فساد به دنبال آن به وجود می آید و نیز می تواند یک انسان را اصلاح کند و هزاران فایده برای جامعه در برداشته باشد، بنابراین اهمیت کار یک معلم برتر از یک قاضی است؛ چراکه کار قاضی تنها صدور رأی و احقاق حق است.

وی با اشاره به ضرورت سنجش دستاوردهای هر یک از دانشگاه‌ها پس از تأسیس و فعالیت عنوان کرد: انگیزه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی این بود که انسان های مؤمن و متعهد تربیت شوند و انسان هایی شایسته برای مناصب مهم کشور در این دانشگاه آموزش ببینند؛ اینکه بگوییم هزاران دانشجو درس خواندند کمک شایانی به کشور نمی کند، بلکه باید دید این دانشگاه به چه میزان در مسیر اهداف تعیین شده موفق بوده است.

باید حقوق خوبی به معلمان پرداخت شود تا دغدغه های آنان کاسته شود

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید دانست آموزش و پرورش، اداره کار نیست، گفت: نباید دل سوزی کرد که یک فرد برای اینکه بیکار نباشد، معلم شود، بلکه باید افرادی برای شغل معلمی انتخاب شوند که به اهمیت تربیت انسان ها واقف باشند؛ در حقیقت آموزش و پرورش باید جایی برای تربیت صحیح انسان ها باشد.

وی با تأکید بر لزوم تربیت معلمان خوب گفت: همانگونه که این انتظار وجود دارد که معلمان به خوبی تدریس کنند، لازم است به آنان حقوق خوبی پرداخت شود تا دغدغه های آنان کاسته شود.

در ابتدای این دیدار حسین خنیفر با بیان اینکه احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در استان‌ها در حال پیگیری است، اظهار کرد: خوشبختانه نوع نگاه مدیریتی و نگاه کلان به دانشگاه فرهنگیان به گونه ای است که این دانشگاه، حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده است و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت این دانشگاه، تلاش می شود دانشجویان متعهد، مؤمن و انقلابی به این دانشگاه جذب شود.

کد خبر 347445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.