کاهش آمار ازدواج در شهرضا

شهرضا - رییس اداره ثبت احوال شهرضا گفت: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۲۷۴ فقره ازدواج در شهرضا به ثبت رسیده، این در حالی است که این تعداد در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۸۶ فقره بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، اظهار کرد: مدت زمان قانونی ثبت وقایع ولادت و وفات به ترتیب ۱۵ و ۱۰ روز است که در شهرستان همه این موارد در همین مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی درخصوص آمار وقایع چهارگانه این شهرستان در سه ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت ۵۶۵ واقعه ولادت ثبت شده است، این در حالی است که این تعداد در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶۰۱ مورد بوده است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۲۳ واقعه وفات در شهرستان ثبت شده است که این تعداد به ۱۹۷ مورد در مدت زمان مشابه در سال جاری کاهش یافته است.

صدری با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد ۲۷۴ فقره ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این تعداد در سه ماه نخست سال گذشته ۲۸۶ فقره بوده است.

وی درخصوص علت کاهش امار ازدواج در این شهرستان، اظهار کرد: این مسئله به عنوان تابعی از علل آن در سطح کشور از مواردی همچون تمایز اجتماعی، تفاوت نسل‌ها و نظام حقوقی ایران تأثیر می‌پذیرد.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا اضافه کرد: فقدان امکانات معیشتی، بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردان و نبود امنیت شغلی از مواردی است که به کاهش آمار ازدواج منجر شده است.

کد خبر 347440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.