خانواده‌ها به رسالت تربیتی خود عمل نمی‌کنند

شهرضا – فرماندار شهرضا با تأکید بر نقش خانواده به عنوان مهم ترین نهاد تربیتی جامعه، گفت: متأسفانه امروزه خانواده‌ها به رسالت خود در این زمینه عمل نمی‌کنند و وظایف خود را برعهده رسانه‌ها و آموزش و پرورش محول کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای ثبت قایع حیاتی شهرستان با اشاره به نقش مؤثر آمار در برنامه ریزی، اظهار کرد: لازم است آمار وقایع چهارگانه دقیق و به موقع ثبت شود.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه، تصریح کرد: عدم آگاهی روحی و تربیتی جوانان در خصوص ازدواج باعث شده تا آنان آمادگی لازم برای تشکیل خانواده را نداشته باشند.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: در گذشته افراد زندگی در جمع همسالان و خانواده‌های پرجمعیت را تجربه می‌کردند و به این وسیله آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مستقل و حضور در جوامع بزرگ را پیدا می‌کردند.

رفیعی نژاد با اشاره به جایگاه خانواده در تربیت افراد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه خانواده‌ها رسالت تربیتی خود را فراموش و آن را برعهده نهادهایی همچون آموزش و پرورش یا رسانه‌ها گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: کاهش ارتباط مؤثر والدین با فرزندان نیز از عوامل افزایش طلاق در جامعه است، در حالی که پرهیز از انتخاب‌های احساسی و ترویج ازدواج‌های منطقی می‌تواند این معضل را کاهش دهد.

کد خبر 347438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.