غربالگری اوتیسم از مهرماه در اصفهان اجرا می‌شود

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی به اجرای طرح آزمایشی غربالگری اوتیسم از مهرماه امسال در اصفهان اشاره کرد و گفت: انواع تست‌های غربالگری این اختلال تهیه شده و کارشناسان برای انجام غربالگری آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمدتقی جغتایی با اشاره به اینکه غربالگری اختلال اوتیسم در مراکز بهداشتی کشور انجام می‌شود، اظهارکرد: اغلب کودکان در طول پنج سال اول زندگی، چندین بار برای کارهایی مانند واکسیناسیون، خدمات تغذیه‌ای و مراقبت‌های دیگر به این مراکز مراجعه می‌کنند و سعی شده از این ظرفیت برای اجرای طرح غربالگری این اختلال استفاده شود.
وی در ادامه گفت:پایین‌ترین سن برای شناسایی اوتیسم از ۱۸ ماهگی به بالا است و به همین دلیل غربالگری از این سن در کودکان آغاز می‌شود.شناسایی دقیق‌تر مبتلایان، ارائه خدمات بهتر و کاهش بار مالی به نظام سلامت را از ویژگی‌های این طرح است.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی تصریح نمود:درحال حاضر سازمان بهزیستی غربالگری اوتیسم را در مهدکودک‌ها  انجام می‌دهد که این طرح کماکان ادامه می‌یابد.درواقع غربالگری این اختلال در سه سطح سن پایین در شبکه‌های بهداشت ، متوسط درمهدهای کودک و سن تحصیل در آموزش و پرورش انجام می‌ دهد وطرح جدید غربالگری این اختلال در شبکه‌های بهداشت درواقع مکمل اقدامات قبلی در این زمینه است تا زمینه شناسایی دقیق این بیماران فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی در زمینه اوتیسم با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی در نیمه دوم تیرماه به مدت یک هفته‌ درسطح منطقه ای با حضور کشورهای همسایه ایران مانند سوریه، عراق و افغانستان برگزار می‌شود.

کد خبر 347432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.