عده ای با ایجاد آشوب اقتصادی به دنبال تضعیف دولت هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:وقتی روحانی تلاش می کند سکه و دلار را در بازار به قیمت دولتی و مناسب توزیع کند تا قیمت ها را ثابت نگه دارد، عده ای که پول دارند به صورت انحصاری همه سکه ها و دلارهارا می خرند که به دست مردم نرسد.

فضل الله صلواتی در رابطه با جو سیاسی و روانی حاکم بر جامعه که سبب آشفتگی اقتصادی در کشور شده است، به خبرنگار ایمنا گفت: متأسفانه در شرایط کنونی هرکسی به فکر منافع خودش است و آن  ایثارگری، تقوا و ایمانی که قبل از انقلاب و اوایل انقلاب در وجود بعضی ها بود، دیگر وجود ندارد؛ در حال حاضر هرکس نگران آینده خود و فرزندانش و آینده آنها است.

وی افزود: در این شرایط مردم، گروهها و نهادهای مختلف، سعی می کنند هر کجا شکاری پیدا شد، نهایت استفاده را بکنند. البته عده ای هم تصمیم دارند با ایجاد آشوب در فضای اقتصادی، دولت روحانی را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد:  وقتی روحانی  تلاش می کند سکه و دلار را در بازار به قیمت دولتی و مناسب توزیع کند تا  قیمت ها را ثابت نگه دارد، عده ای که پول دارند به صورت انحصاری همه سکه ها و دلارهارا می خرند که به دست مردم نرسد.

صلواتی تأکید کرد: به این ترتیب دلارها به دست مردمی که برای سفر یا حمایت از فرزندانشان که در خارج هستند و یا تأمین دارو برای بیماران خود نیاز به ارز دارند، نمی توانند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و در عوض سوء استفاده کنندگان  این دلارها را می خرند و با قیمت های گران به نیازمندها می دهند و سودهای کلانی به دست می آورند.

دست ها و نهادهایی پشت اخلالگران اقتصادی هستند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مثلاً همین ۳۸۲۵۰ سکه که گفته شده یک جوان ۳۱ ساله خریداری کرده،  نمی تواند کار یک فرد باشد و به نظر می رسد دست ها و نهادهایی پشت این ها است.

وی افزود: این ها یک دفعه سکه ها را می خرند که به قیمت آزاد بفروشند و همین امر باعث می شود تورم و گرانی بیشتر می شود و اراده دولت برای کاهش تورم و آرام کردن فضا با شکست مواجه می شود.

صلواتی تأکید کرد: از سوی دیگر، عده ای به صورت بی حساب و کتاب پولدار و یک شبه میلیاردر شدند و این نهایت فرصت طلبی است.

این فعال سیاسی افزود: در قضیه یارانه ها نیز دولت از مردم خواست آن هایی که حقوقشان خوب است یارانه نگیرند و اجازه دهند این بودجه فقط به نیازمندان اختصاص پیدا کند، اما در تمام کشور تنها حدود ۲ میلیون نفر از گرفتن یارانه  انصراف دادند با اینکه ۴۵۰۰۰ تومان پولی نیست.

وی تأکید کرد: این رویکردها نشان دهنده کاهش وجدان و ایمان افراد و نیز عدم اعتماد به آینده است که روز به روز هم بیشتر می شود.

صلواتی  در خصوص راهکارهای دولت برای مقابله با این وضعیت خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند کاری بکند، بلکه باید با اقتصاددانان و دانشمندان حوزه اقتصادی مشورت کند و سیاستهای خود همچون توزیع بی برنامه سکه در بازار را مورد ارزیابی و بازبینی قرار دهد.  

اخلالگران اقتصادی پول شویی کرده اند و جزء مخالفان نظام هستند

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که دادستان کل کشور می گوید قانونی در رابطه با کسانی که به یکباره دلارها و سکه ها را خریدند، وجود ندارد تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم. این در حالی است که باید با خاطیان و بر هم زنندگان آرامش اقتصادی کشور مقابله شود.

وی تصریح کرد: همین ۳۸۲۵۰ عدد سکه را ضرب در یک میلیون و دویست هزار تومان سودش کنید و ببینید یک شبه چقدر به دست این افراد آمده است؛ این ها قطعاً ضد انقلاب هستند، پول شویی کردند و جزء مخالفان نظام هستند و می خواهند نظام را سرنگون کنند.

صلواتی گفت: وقتی دولت روحانی ناتوان شد، تأثیرات این امر روی نظام خواهد بود و کلیت نظام تضعیف می شود. بنابراین اخلالگران اقتصادی دشمنان کشور هستند که تلاش می کنند ثروت ملی را به این صورت از بین ببرند و همه چیز را در جیب خود فرو کنند.

وی افزود: قوه قضاییه باید در این زمینه با دولت هماهنگ شود با اخلالگران برخورد کند و پول ها را به خزانه دولت برگرداند.

مردم ابزار دست گروه‌های سودجو نشوند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از سوی دیگر، دیگر مردم نیز باید سعی کنند ابزار دست گروه‌های سودجو نشوند و مقداری تحمل کنند تا به قول دولت از این گردنه هم رد بشویم.

صلواتی گفت: اگر همان ۲۴ میلیون نفری که از آقای روحانی حمایت کردند، ایستادگی کنند، بایستند و با این مشکلات اقتصادی روبرو شوند، شاید بتوانیم در آینده موفقیت‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 347419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.