پسر نائب رییس فدراسیون اسکیت به هلند رسید اما ملی پوشان نه!

سه ملی پوش شهرستان نجف آباد در رشته اسکیت، شاخه فری استایل به دلیل عدم صدور ویزا از اعزام به مسابقات جهانی هلند باز ماندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان نجف آباد در رشته فری استایل یکی از قطب های کشور و حتی جهان محسوب می شود. در حالی که اکثر ملی پوشان فری استایل را اسکیت بازان نوجوان شهرستان نجف آباد تشکیل می دهند اما برای مسابقات جهانی هلند ویزای سه نفر از اسکیت بازان که بخت نخست کسب مدال بودند صادر نشد و تیم ایران با ترکیب ناقص به این مسابقات اعزام شد.

سید محمد طباطبایی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد در خصوص عدم صدور ویزای اسکیت بازان نجف آبادی عضو تیم ملی به منظور اعزام به مسابقات جهانی هلند گفت: متأسفانه مدارکی که فدراسیون اسکیت برای صدور ویزای لعیا عرب، علی شجاعی و مینا عابدی که هر سه از شهرستان نجف آباد هستند به سفارت هلند فرستاده بود برگشت شده اما هیچ جوابی مبنی بر دلیل این برگشت مدارک به ورزشکار، هیئت استان و افکار عمومی داده نشده است.

وی افزود: با پیگیری نماینده شهرستان نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی از طریق وزارت امور خارجه و شورای برون مرزی متوجه شدیم که ارسال مدارک با تاخیر صورت گرفته و پیگیر هستیم و می خواهیم بدانیم دلیل این تاخیر چه بوده است؟ زمانی که مدارک ایمیل می شود و برگشت داده می شود مسئول روابط بین الملل فدراسیون اسکیت می بایست نواقص را رفع و مجدداً مدارک را ارسال می کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد تاکید کرد: مطمئناً در ارسال مدارک این سه نفر سهل انگاری شده و همین موضوع باعث دلسردی خانواده اسکیت نجف آباد و ورزشکاران این رشته شده است. شهرستان نجف آباد در شاخه فری استایل قطب ایران و حتی جهان است و همیشه در اعزام های تیم ملی به مسابقات جهانی و بین المللی، ورزشکاران نجف آباد صاحب مدال  شده اند.

طاطبایی با اشاره به حمایت های استانی در برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در شهرستان نجف آباد خاطر نشان کرد: فدراسیون اسکیت در ماه گذشته میزبانی مسابقات انتخابی برای اعزام به مسابقات هلند را به شهرستان نجف آباد داد که این امر نشان می دهد این شهرستان از چه پتانسیلی برای رشته فری استایل برخوردار است. زمانی که چنین برنامه ای با تلاش و زحمت همه عوامل برگزار می شود، خروجی کار به فدراسیون ارسال می شود و آن ها فقط باید برای اعزام تیم اقدام کنند.

وی با گلایه از اقدامات فدراسیون اسکیت تصریح کرد: هیچ تشویق، ترغیب، تجلیل و حمایتی از سوی فدراسیون شاهد نیستیم و با توجه به اقداماتی که در سطح استان اصفهان و شهرستان نجف آباد برای حمایت از این ورزشکاران صورت گرفت تنها کافی بود فدراسیون در زمان مناسب برای اعزام این ورزشکاران اقدام می کرد تا ملی پوشان شهرستان نجف آباد برای خود فدراسیون کسب مدال و افتخار می کردند اما می بینیم که در لحظه آخر سهل انگاری می شود و کسی هم پاسخگو نیست.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد صدور روادید برای فرزند یکی از مسولان فدراسیون را عجیب دانست و اضافه کرد: چرا روادید پسر نایب رییس فدراسیون صادر شده و او با تیم اسکیت سرعت از شش روز پیش در هلند حضور دارد؟ شاید به عنوان سرپرست اعزام شده اما چرا برای رفع نواقص مدارک ورزشکاری که می توانسته برای کشور مدال کسب کند اقدامی نشده؟ در صورتی که باید اولویت اعزام ورزشکار باشد و بعد از آن سایر عوامل اعزام شوند.

طباطبایی ادامه داد: رییس و پسر نایب رییس فدراسیون در هلند حضور دارند اما سه ورزشکار ما به راحتی اعزام نمی شوند، مطمئنم سه مدال طلا از دست ایران رفت. در هفته گذشته رکوردهای این سه ورزشکار ثبت شده که به راحتی می توانستند صاحب خوش رنگ ترین مدال جهان شوند اما با سهل انگاری این اتفاق نیفتاد و هیچ کس هم پاسخ نمی دهد.

وی اظهار کرد: فدراسیون هیچ اقدامی برای این سه ورزشکار انجام نداده، باید علت عدم اعزام این ورزشکاران را به ما و افکار عمومی اعلام و از این ورزشکاران دلجویی کند. لعیا عرب اولین دختری بود که در تاریخ اسکیت ایران صاحب مدال طلای جهانی شده بود اما اکنون چه رفتاری با آن ها داشته اند و چگونه از آن ها دلجویی می کنند؟ علی شجاعی که سال گذشته مدال برنز کسب کرده بود با رکوردهایی که امسال به ثبت رسانده بود امیدوار به کسب مدال طلا بود اما او هم از اعزام باز ماند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف آباد با آرزوی موفقیت برای دیگر اسکیت بازان اصفهانی که به مسابقات اعزام شده اند، تاکید کرد: ۳ مدال طلا از دست تاریخ اسکیت کشور رفت، طی یک سال اخیر خانواده های این ورزشکاران، هیئت اسکیت شهرستان نجف آباد و همه مسولان ورزش استان شاهد زحمات این ورزشکاران بودند و امیدوارم بتوانیم از حقوق این عزیران دفاع کنیم.

کد خبر 347409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.