استقلال اقتصادی خود را از دلار نفتی شروع کنیم

استاندار اصفهان گفت: باید استقلال اقتصادی خود را از دلار نفتی آغاز کنیم تا نوسانات بازار نتواند تکانه‌های شدید را در بازار ایجاد کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جمع روسای اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان اظهارداشت: امروز نیاز است که همدلی، اتحاد، انسجام و صمیمیت بین همه مردم، نیروها و مسئولین بیشتر از گذشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دشمن توطئه‌های زیادی را برای مقابله با جمهوری اسلامی به کار گرفته که در هیچ یک موفق نبوده است، تصریح کرد: در مقابل توطئه‌های دشمنان همه بسیج شدند و در این میان اصناف حضور پررنگی داشتند و در سایه راهبری های حضرت امام و الطاف بیکران الهی، همه مردم با همه وجود آمدند و با تقدیم صدها هزار شهید موفق شدیم.

مهرعلیزاده اظهار کرد: امروز باید دوباره لباس رزم ولی رزم اقتصادی پوشید چرا که هدف دشمنان نه دولت و نظام بلکه ایران است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هجمه جدید دشمنان، فرماندهی آنان انسان نرمال و عاقلی نیست و فرد عهد شکن و غیرقابل اعتمادی است، افزود: ایران با عزت و بزرگی خود تنها کشوری است که برای خودش تصمیم می‌گیرد و تنها کشور مستقل جهان که قدرتها در تصمیمات آن نقشی ندارند ایران است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: در بُعد نرم افزار از جمله ایمان، اعتقاد و فکر بسیار بالاتر از دشمنان هستیم اما باید طراحی های دشمنان را بشناسیم. موظف هستیم در این دفاع مقدس جدید همراهی، همدلی و همکاری کامل با بخش اقتصادی،  بازار و اصناف را انجام دهیم.

مهرعلیزاده تاکید کرد: باید استقلال اقتصادی خود را از دلار نفتی آغاز کنیم تا نوسانات بازار نتواند تکانه های شدید را در بازار ایجاد کند و باید ابزار فشار دشمنان را خنثی کنیم.

وی در ادامه به اجرای نظام استاد شاگردی اشاره کرد و افزود: این نظام همواره در کشور وجود داشته و موجب رشد صنعت و صنف شده است و در این راستا دو ماه پیش در حضور رئیس جمهور تصمیمی مبنی بر احیای آن گرفته شد، بدین معنی که صنوف بتوانند شاگرد بگیرند بدون اینکه مشمول قانون کار شوند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این برنامه هنوز نتوانسته به طور کامل اجرا شود، افزود: سامانه‌ای برای این کار طراحی شده که متقاضیان می‌توانند از طریق آن اقدام کنند.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در کارگروهی با حضور معاون استاندار، اعضای اتاق اصناف و نمایندگان اصناف ریز موارد و مشکل هر اتحادیه مشخص می‌شود، تصریح کرد: مواردی که در استان قابل حل است برطرف و دیگر موارد به منظور بررسی و ارائه قانون و راهکار در اسرع وقت به شکل فوق العاده به مسئولان کشوری منعکس خواهد شد.

وی به چگونگی افزایش قیمت نان اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت نان تصمیمی ملی است و در این راستا بررسی‌های لازم از سوی استان صورت گرفته و واقعیت‌های مشکلات نانوایان از جمله افزایش هزینه های تولید و ... مشخص و به تهران منعکس شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید راه حل منصفانه‌ای برای برطرف شدن این مشکل به کارگرفته شود، افزود: در جهت رفع مشکل نانوایان نیز پیشنهاداتی داده شده که بتواند افزایش قیمت هزینه‌ها تا حدودی جبران شود.

کد خبر 347401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.