۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
رنگ ها در دل حرف‌ها

حروف درهم ریخته فارسی توسط هنرمند خطاط، نقش خورده‌ و شکل تازه‌ای به‌خود گرفته‌اند. "حمید مکینیان" خط و نقش را درون قاب‌ها درهم آمیخته است تا حروف را با نقاشی‌خط آشتی دهد. "خط و نقش" حکایت نقاشی و حرف‌هایی است که رنگ را از دل و جان به گوش هنردوستان فریاد می‌کنند.

مکینیان معتقد است "نقاشی‌خط تلفیقی از خطوط فارسی و ذوق نقاشی است". وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خط هنر نقاشی خط گفت: من در نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط با نام "خط و نقش" که در نگارخانه صفوی برگزار شده است طرح‌ها را خلق کرده‌ و در هر کار از مواد مختلفی استفاده کره‌ام، در واقع برای آثار  محدودیتی ایجاد نکردم و نه تنها از متریال‌های معمول در نقاشی استفاده کرده‌ام بلکه در دو نمونه از آثار این نمایشگاه متریال جدیدی نیز ابداع کردم.

این هنرمند با بیان اینکه خط و خوشنویسی از نظم خاصی پیروی می‌کند، گفت: اگر یک هنرمند در خوشنویسی تبحر داشته باشد اما عبارتی را انتخاب کند که مفهوم مهمی نداشته باشد خط زیبای هنرمند هم زیر سوال می‌رود، ولی یک متن زیبا می‌تواند سطح خوشنویسی یک هنرمند را هرچند پایین باشد اما به چشم مخاطب، زیبا نشان دهد.

وی افزود: هنرمند در نقاشی‌خط می‌تواند هر عبارتی را انتخاب کند چرا که حروف درهم می‌شود، درست مانند آثاری که در نمایشگاه "خط و نقش" به نمایش گذاشته شده است؛ البته من بیشتر با حروف فارسی کار کرده‌ام که جذابیت بسیار زیادی دارد، بنابراین می‌توان با حروف فارسی که یکی از ارزشمندترین حروف جهان است بهترین آثار را خلق کرد و با بازی با ابزار و متریال‌ها می‌توان به مفهوم نهایی نقاشی‌خط رسید.

به گزارش ایمنا، علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط حمید مکینیان با عنوان "خط و نقش" می‌توانند تا ۱۳ تیر صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها ساعت ۱۷ ۲۲ به نگارخانه صفوی، واقع در واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 347356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.