کاهش خطر تکدی گری مافیایی در اصفهان

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با احداث کمپ ساماندهی متکدیان استفاده های ابزاری از کودکان خیابانی کاهش می یابد.

کوروش محمدی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ساماندهی متکدیان باید با رویکرد بلند مدت همراه باشد، اظهار کرد: نمی‌توان نسبت به متکدیان در شهر اصفهان بی تفاوت رفتار کرد.

وی همچنین از احداث مرکز نگهداری تحت عنوان کمپ ساماندهی متکدیان خبرداد و افزود: در حال حاضر ساختمانی برای نگهداری از متکدیان در شهر اصفهان در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا شش ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم. در حال حاضر مکان موقتی به این امر اختصاص داده شده است و مدیریت آن بر عهده خیریه کارتون خوابی "امید" است و این خیریه دارای تجربه کافی در امور مدیریتی متکدیان است.

محمدی ادامه داد: با توجه به گنجایش این مرکز هدایت و آموزش بخش وسیعی از متکدیان در این کمپ انجام می‌شود به طوری که متکدیان اصفهان آموزش می‌بینند و در صورت نیاز تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و متکدیان غیر بومی نیز به شهرهای خود اعزام می‌شوند.

به گفته وی دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری اصفهان، مرکز بهداشت و درمان، اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در شکل‌گیری کمپ ساماندهی متکدیان نقش ویژه‌ای دارند و به نوعی سهم خودشان در این عرصه ایفا کرده‌اند.

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان توانمندسازی متکدیان را امری ضروری دانست و بیان کرد: با آموزش مناسب و قابلیت سنجی متکدیان می‌توان از آن‌ها افرادی توانمند ساخت و این قشر آسیب دیده اجتماعی را مورد حمایت قرار داد.

محمدی با اشاره به استفاده ابزاری از برخی متکدیان در سطح شهر اصفهان اضافه کرد: متأسفانه در برخی از مواقع شاهدیم تعدادی از این متکدیان از طرف مافیای خاصی هدایت می شوند و به نوعی از آن‌ها استفاده ابزاری صورت می‌گیرد که پس از شکل گیری کمپ ساماندهی متکدیان از این استفاده های ابزاری از کودکان خیابانی نیز جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 347346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.