تغییر جایگاه شهرداران در طرح بازآفرینی

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در طرح بازآفرینی شهری، جایگاه شهرداران تغییر پیدا کرد و این برنامه ملی در قالب چهار فعالیت عمده از جمله توان افزایی اجتماعی اقتصادی اهالی محله در قالب نهادسازی و برنامه سازی، خدمات زیربنایی، نوسازی مسکن و ... تدوین شد.

به گزارش ایمنا، "هوشنگ عشایری" امروز ۱۱ تیرماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان با حضور معاون اقتصادی رییس‌جمهور اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری را با رویکرد محله محوری و غالب شدن مشارکت مردم و تصمیم‌گیری از پایین به بالا برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت در ۲۷۰ محله هدف بازآفرینی شهری ساکن هستند که سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده است، بیان کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز قرار است در اختیار تسهیلگران در این طرح اعطا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی در بافت فرسوده و ... نیفتاده که نشان دهنده آن است که در این راستا اجماع نداشته و هرکس برای خود کار می‌کرد، افزود: نقش ستاد بازآفرینی این است که اقدامات متفرقه را در محلات هدف تجمیع کرده و به سمت محله اولویت دار سوق بدهد.

عشایری گفت: برای شتاب‌دهی به این اقدام مشترک مقرر شد دولت تمام دارایی خود یعنی اراضی را در اختیار توسعه گران قرار بدهد و در شهرهای استان کرمان باید این موضوع اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته رییس جمهور عنوان تکلیفی در این زمینه اعلام کردند که در این راستا باید همه ادارات دولتی اراضی خود را در اختیار طرح و مردم قرار بدهند.

کد خبر 347344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.