تجلیل از خوشنویس اصفهانی در مجله تایپ

مجله تایپ در شیکاگو با انتشار آثار و مصاحبه‌ای از "محمود وطن خواه" دانش آموخته کارشناسی هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان، وی را به عنوان یکی از ۱۳ خوشنویس برتر جهان معرفی کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان، مجله تایپ(TYPE)  از نشریات حوزه تایپوگرافی و خوشنویسی در شماره دوم خود، به معرفی ۱۳ نفر از با استعدادترین هنرمندان خوشنویسی از سراسر جهان پرداخته است. در این شماره آثار و  مصاحبه‌ای از "محمود وطن خواه" دانش آموخته کارشناسی هنر اسلامی، دانشگاه هنر اصفهان هم منتشر شده است.

این مجله، هنرمندان خوشنویس برتر سراسر دنیا از کشورهای آمریکا، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، سوئیس، برزیل، ژاپن و ویتنام را انتخاب  کرده و "محمود وطن خواه" نیز به عنوان تنها نماینده ایران و کشورهای اسلامی انتخاب شده‌است.
مجله تایپ می‌نویسد: "فرم‌های قدرتمند وطن‌خواه، از تمایل به نوعی بیانِ کیهانی شعر برخاسته‌اند. در تابلوهای پرجزئیات و اثرِ سفالین الهام گرفته شده از مصنوعاتِ باستانی به خط کوفی، او از زبان بصری و صنایع دستی بسیار عالی بهره گرفته است. این آثار روح ما را همچون یک نوشیدنی خنک از ژرفای یک چشمۀ عمیق.غنی می‌سازند."
این دانش آموخته دانشگاه هنر اصفهان در متن مصاحبه خود، به اهمیت هنر خوشنویسی در سرزمین‌های اسلامی، فرهنگ و ادبیات غنی ایران، شخصیت ایرانی خط نستعلیق، اهمیت ارتباطات انسانی از طریق زبان و نوشتار، و هم‌چنین توجه به میراث گذشتگان در عین امروزی بودن، اشاره کرده‌ است
.

کد خبر 347343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.