تولید آشپزخانه ای مواد مخدر در اصفهان نداریم/آخرین وضعیت پرونده تجاوز خمینی شهر

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مقابله با سارقان در استان اصفهان در سه ماهه امسال گفت: چهار هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر و ۴۶ باند سرقت نیز شناسایی و با آن برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا کماکان با افزایش جرم مواجه هستیم، اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی جرایم روبه رو بوده‌ایم که برداشت از حسابهای بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در صدر جرایم این فضا هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های میدانی عمده این جرایم ناشی از عدم آگاهی و عدم سواد اینترنتی و همکاری قربانی در این فضا است، افزود: مهاجرت جرم به فضای مجازی شیب تندی دارد و تنها با همکاری مردم می‌توان این جرایم را مدیریت کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شناسایی و رصد سایت‌های عمومی رشد در استان اصفهان گفت: بازدید تخصصی از واحدهای صنفی مرتبط با اینترنت را در دستور کار خود قرار دادهایم.  شناسایی سایت فروش ویزا برای سفر به خارج از کشور و شناسایی و دستگیری اعضای باند برداشت حساب از سالمندان از جمله دستاوردهای پلیس فتای استان اصفهان طی سه ماه گذشته بوده است.

معصوم بیگی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی و از این رو این طرح با شدت بیشتری دنبال می‌شود و تمرکز بر باندهای کلان است.  در سه ماهه امسال پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در استان  بیش از ۲۰۰ درصد و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۴۰ درصد رشد داشته و ارزش ریالی کل کالای مکشوفه ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص مقابله با سارقان نیز افزود: چهار هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر و ۴۶ باند سرقت نیز شناسایی و با آن برخورد شده است، در سه ماهه امسال ۳۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالکان برگشت داده شد، تنها از یک باند در اصفهان ۱۲ میلیارد تومان وسیله مسروقه کشف شده است.

معصوم بیگی با بیان اینکه تاکنون جرایم زیادی با استفاده از سایت "دیوار" اتفاق افتاده است، اضافه کرد: در این سایت آدرس‌های جعلی استفاده میشود که زمینه ارتکاب جرم را ایجاد کرده است.

اصفهان رتبه اول مرگ و میر با موتورسیکلت را دارد

وی در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان در تصادفات و جان باختگان موتورسیکلت کشور همچنان در رتبه اول است، اضافه کرد: میانگین مرگ و میر ناشی از تصادفات با موتورسیکلت در کشور ۳۵ درصد و در استان اصفهان ۵۵ درصد است که باید در این زمینه فرهنگسازی و آموزش لازم ارایه شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی آمار مجروحان تصادفات در استان اصفهان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

‌ وی با بیان اینکه طرح تابستانه نیروی انتظامی در جاده‌های استان اصفهان آغاز شده است، گفت: در این زمینه ۳۰ درصد تجهیزات را افزایش دادهایم اما نیاز به فرهنگسازی در حوزه ترافیک همچنان نیاز اساسی است.

۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شد

سردار معصوم بیگی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مبارزه مواد مخدر در سه ماهه امسال گفت: در این بازه زمانی ۱۱ تن انواع مواد مخدر استان اصفهان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به رصد هوایی مناطق بیابانی استان اصفهان با استفاده از "هلی شات" برای مبارزه با ورود مواد مخدر گفت: ۶۸ درصد از کشفیات مواد مخدر استان اصفهان تریاک است و و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند. سه درصد از دستگیر شدگان مواد مخدر از اتباع و ۲.۵ درصد نیز از زنان هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ۵۶۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ در سه ماهه امسال افزود: از این تعداد ۶۰ درصد تماس‌ها قابلیت عملیاتی شدن داشته است. در این مدت با کاهش ۲۸ درصدی آمار شکایت از کارکنان نیروی انتظامی و در بخش تقدیر از فعالیت نیروی انتظامی با افزایش ۱۵ درصدی رو به رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد نیروی انتظامی با اجتماعات صنفی روبه رو می‌شود، افزود: برخی از این اعتراضات به حق است و رویکرد سیاسی ندارد و بر این باوریم که حرف حق را باید درست بیان کرد اما مراقب باشیم نظم و امنیت عمومی دچار اشکال نشود.

همه باید به صورت حرفه‌ای اعتراض خود را بیان کنند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه همه باید به صورت حرفه‌ای اعتراض خود را بیان کنند، اضافه کرد: اگز نظم عمومی را دچار اشکال کنیم عمل غیر حرفهای است. نیروی انتظامی خادم مردم است و باید مراقبت کنیم که ضد انقلاب سوار بر خواسته به حق مردم نشود.

معصوم بیگی در بخش پرسش و پاسخ در خصوص سرنوشت کالاهای قاچاق گفت: بخشی از این کالاها تحویل گمرک و بخشی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار می گیرد و در نهایت باید توجه داشت که نیروی انتظامی این کالاها را کشف و مراجع قضایی در این خصوص تصمیم گیری می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بد رفتاری نیروهای پلیس اماکن با مردم اظهار کرد: ما مخلص مردم هستیم، آموزش‌های لازم را به نیروها ارایه کرده و این روند را نیز ادامه خواهیم داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه پلیس راه و راهور فعالیت‌های خوبی در راستای برخورد با جرایم حادثه ساز در دستورکار قرار داده است، گفت: تمام دوربین‌های نظارتی کنترل ترافیک استان فعال است و نیروی انتظامی نیز مدیریت این دوربینها را عهده‌دار شده است.

وی در خصوص لزوم فرهنگسازی بین کودکان برای مراجعه به پلیس در هنگام بروز حوادث اظهار کرد: برای این امر همیاران پلیس را راه‌اندازی کردهایم که بسیاری از کودکان نیز در این طرح مشارکت داشتند.

معصوم بیگی با بیان اینکه آئین دادرسی کیفری جدید تکلیف کرده که مکان‌ها خاصی برای مراجعه کودکان به نیروی انتظامی راهاندازی شود، افزود: برای راه‌ندازی سامانه ارتباط کودکان با پلیس نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

تولید آشپزخانه‌ای مواد مخدر خط قرمز پلیس اصفهان

وی در خصوص تولید آشپزخانه‌ای مواد مخدر گفت: ما این موضوع را رد میکنیم بر اساس اطلاعاتی که داریم این موضوع را قبول نداریم و اگر موردی وجود داشته باشد به شدت برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شیوع مواد مخدر در استان اصفهان ۲.۴ درصد است، گفت: میانگین شیوع مواد در کشور ۵ درصد است و در این زمینه در شرایط خوبی هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی متهم تجاوز به کودکی در خمینی شهر نیز گفت: تیم پلیسی ویژه در این زمینه در حال فعالیت است و از تمام ظرفیت‌هایی که در مسیر این خیابان وجود داشته استفاده کردهایم و بر اساس اظهارات شاهد عینی چهره فرد متجاوز شناسایی شده است. افراد زیادی که چهره‌ای شبیه آنچه ترسیم شده بود را مورد بازجویی قرار دادیم اما با شرایط خاص مواجه هستیم چرا که کسی این فرد را ندیده است.

وی در خصوص برخورد با سوداگران ارز در استان اصفهان با توجه به شرایط فعلی اظهار کرد: پلیس اقتصادی که زیرمجموعه پلیس آگاهی استبه طور مستمر این پایش را انجام می دهد.

کد خبر 347299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.