فضای سبز شهر در تب کم‌آبی می‌سوزد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این روزها کاهش منابع آبی باعث شده فضای سبز شهر در تب کم آبی بسوزد و چاه‌های آب به عنوان تنها منبع در اختیار فضای شهری، دچار افت شدید شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر خشکیدگی چاه‌ها به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده و شهرداری نیز شبانه و به سختی آبیاری فضاهای سبز شهری را با استفاده از تانکر انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در پارک‌های ایثارگران و مشتاق چاه‌ها به شدت دچار افت سطح آب شده است، افزود: شرایط به گونه‌ای است که آبیاری درختان این پارک‌ها با استفاده از تانکر علیرغم هزینه‌های زیادی که به همراه دارد، انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آبی که با تانکر هدایت می‌شود کیفیت بالایی ندارد از این رو در نظر داریم از هم اکنون برای استفاده و تصفیه پساب برنامه‌ریزی کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: در تیرماه امسال خزان زودرس درختان چنار پارک ایثارگران را شاهد هستیم، البته درختان چنار این پارک از سال‌های گذشته دچار مشکل شده بود.

وی با تاکید بر کاشت درختان و گونه‌های گیاهی مقاوم به شرایط خشکی و با نیاز آبی کم هنگام واکاری‌ها، گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بی شک برای واکاری درختان در شرق اصفهان و کوه نخودی  از گونه‌های کم نیاز آبی استفاده می‌کند.

کد خبر 347292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.