لاروخا در سرزمین تزارها تسلیم شد/ میزبان در جمع ۸ تیم نهایی

تیم ملی روسیه با پیروزی برابر اسپانیا در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران، تیم‌های اسپانیا و روسیه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار پس از تساوی یک بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه، با پیروزی ۴ بر ۳ روسیه در ضربات پنالتی به پایان رسید.

گل‌ها: ایگناشویچ (دقیقه ۱۲- گل به خودی) برای اسپانیا؛ ژیوبا (دقیقه ۴۱- پنالتی) برای روسی

اخطار: جرارد پیکه (دقیقه ۴۰) از اسپانیا؛ ایلیا کوتپوف (دقیقه ۵۴) و رومن زوبنین (دقیقه ۷۱) از روسیه

اسپانیا: داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، ناچو (۷۰- دنی کارواخال)، یوردی آلبا، کوکه، سرخیو بوسکتس، داوید سیلوا (۶۷- آندرس اینیستا)، مارکو آسنسیو (۱۰۴- رودریگو مورنو)، ایسکو و دیگو کاستا (۸۰- یاگو آسپاس)

روسیه: ایگور آکنیف، سرگئی ایگناشویچ، ایلیا کوتپوف، فدور کودریاشف، ماریو فرناندس، یوری ژیرکوف (۴۶- ولادیمیر گرانت)، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف (۶۱- دنیس چریشف)، دالر کوژیائف (۹۷- الکساندر اروخین)، الکساندر گولوین و آرتم ژیوبا (۶۵- فدر اسمولوف)

اسپانیا که مطابق انتظار برابر تیم دفاعی روسیه تهاجمی بازی را آغاز کرده بود خیلی زود و البته به طور اتفاقی به گل نخست رسید. شاگردان هیرو در حالی  که در دقیقه ۱۲ و با گل به خودی "ایگناشویچ" از میزبان پیش افتاده بودند تا اواسط نیمه نخست مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند اما بازی هرچه به اواخر نیمه نخست نزدیک شد روسیه با جسارت بیشتری برای به ثمر رساندن گل تساوی تلاش کرد و در نهایت در حالی که ۴ دقیقه به پایان نیمه نخست مانده بود روی یک کرنر و خطای هند پیکه به پنالتی رسید تا "ژیوبا" پنالتی را تبدیل به گل کند و مانند دقیقه نخست همه چیز مساوی شود.

با این گل نیمه دوم برای اسپانیا سخت شد، آنها تا آن حد خوب و کشنده نبودند که در برابر تیم سازمان یافته و دفاعی روسیه قادر به ایجاد موقعیت گل باشند. در حالی که اسپانیا در نیمه دوم تنها چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کرده بود بازی با تساوی یک بر یک راهی وقت‌های اضافه شود.

در وقت‌های اضافه همان شکل بازی نیمه دوم ادامه پیدا کرد و اسپانیا در باز کردن دروازه روسیه‌ای که با دل و جان دفاع می‌کرد ناکام بود. بازی با کمترین موقعیت در دو وقت اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد و در ضربات پنالتی نیز این "آکینفیف"، دروازه روسیه بود که با درخشش خود و مهار دو ضربه پنالتی از کوکه و آسپاس برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی را برای روسیه به ارمغان آورد.

بدین ترتیب اسپانیا، قهرمان دو دوره قبل جام جهانی دومین ناکامیِ متوالی خود را در جام جهانی تجربه کرد و شاید حالا مشخص شود اخراج لوپتگی قبل از آغاز جام جهانی چقدر روی کیفیت اسپانیا تاثیر گذاشته بود.

کد خبر 347284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.