دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است و باید به آن بسیار توجه و پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است و جا دارد که بسیار به آن توجه و پرداخته شود.

وی با بیان این‌که در تاریخ 200 سال گذشته ایران هرگاه کشور ما مورد تجاوز قرار گرفته است، بخشی از خاک و یا غرور ملی ما را خدشه‌دار کرده است، افزود: اما در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی نتوانست در برابر رشادت‌های جوان‌های مومن و انقلابی کاری از پیش ببرد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: از آنجایی که در دوران دفاع مقدس دشمن تا بن دندان مسلح نتوانست حتی یک وجب از خاکمان را تصرف کند، می‌توان از آن بعنوان یک سند افتخار و منبعی برای تغذیه فرهنگی جهت ارتقا روحیه ملی استفاده کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که می‌گویند جوانان امروز نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس بی‌تفاوت هستند، تصریح کرد: بی‌تفاوتی جوانان امروز نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس، واقعیت ندارد؛ چرا که بیش از 6 میلیون نفر در سال گذشته بازدید کننده از مناطق عملیاتی داشتیم که 80 درصد آن را جوانان 15 سال تا 30 سال تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی که امروز دشمن علیه ما به راه انداخته‌است، عنوان کرد: جوانان ما امروز از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس هم بهتر هستند؛ چرا که با وجود جنگ نرم و شبیخون‌های فرهنگی که دشمن به راه انداخته است، همچنان در حوزه شخصی و اعتقادای سالم و پایبند به ارزش‌های نظام و انقلاب هستند.

سردار کارگر گفت: در حوزه نشر کتاب در سال 93، 700 عنوان کتاب در بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده بود که با انجام یک کار جهادی از سال 93 تا امروز نشر و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس به 2000 عنوان رسیده است که برای هر استان سالانه، نگارش 30 عنوان کتاب در نظر گرفته شده است.

وی گفت: کتاب‌های چاپی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سه بخش ملی، منطقه‌ای و استانی به رشته تحریر درآمده است و در همین جا از همین تریبون از افرادی که استعداد و قدرت نویسندگی دارند، دعوت می‌کنیم خود را به ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت ارائه آثار معرفی کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای رسیدن به آستانه 40 سالگی دفاع مقدس در تاریخ جمهوری اسلامی، ستادی را در مجوعه بنیاد تشکیل دادیم و 2 نفر از قوی‌ترین افراد را برای این کار انتخاب کردیم تا 40 اقدام اساسی صورت گرفته در مجموعه دفاع مقدس را به نحو احسن به جامعه مخاطب معرفی کنند.

وی درخصوص احداث یادمان‌های شهدای گمنام، گفت: تاکنون هزار و 957 یادمان شهید گمنام در سراسر کشور احداث شده است که قریب 9 هزار شهید در آن آرامیده‌اند. در حال حاضر 70 درصد یادمان‌های شهدای گمنام تکمیل شده است و 30 درصد باقی‌مانده تا سال هزار و 400 تکمیل شده می‌شود.

سردار کارگر ادامه داد: یادمان‌های قلاویزان، شرهانی، والفجر ۱، یادمان شهید باقری و یادمان سیدالشهدا از جمله یادمان‌های استان ایلام هستند که جزو یادمان‌های ملی کشورمان محسوب می‌شوند که قرار است هم توسعه پیدا کند و هم اینکه تکمیل و تجهیز شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهم درباره یادمان‌ها بحث ارائه امکانات رفاهی آب، برق و تلفن بود که الحمدلله این کار نیز در حال انجام است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: امیدواریم جاده‌سازی ۵ یادمان‌های استان ایلام تا سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده و مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور بازدیدکنندگان خارجی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گفت: یکی از قرارگاه‌های یازده‌گانه راهیان نور قرارگاه بین‌المللی راهیان نور است که برای بازدید کنندگان خارجی تشکیل داده‌ایم؛ طبق آمار بدست آمده در سال گذشته بیش 6 هزار بازدید کننده خارجی از 40 کشور دنیا داشته‌ایم که در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور یافته‌اند.

سردار کارگر در خصوص فعالیت‌های محتوایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه تاریخ دفاع مقدس، دایره المعارف دفاع مقدس، نقش و تاریخ استان‌ها در دوران دفاع مقدس مطالب ارزنده‌ای در دست اقدام و نگارش داریم و همچنین تلاش شده است تا فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس با زبان و ادبیات لطیف در قالب هنر به جامعه مخاطب ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های سخت افزاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سطح کشور گفت: در حال حاضر در ۱۵ استان کشور موزه دفاع مقدس تاسیس شده است و امسال نیز در ۶ استان دیگر از جمله ایلام این موزه‌ها افتتاح خواهد شد.

کد خبر 347249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.