دریافت وجه برای عملیات استعلام مناسب نیست

نماینده اران و بیدگل در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: اخذ وجه برای استعلام از ادارات مختلف برای ساخت و ساز در روستاها مناسب نیست.

جواد توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اصلی‌ترین وظیفه شوراها را بازگویی مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: اگر شوراها و دهیاران فعالی در روستاها باشند قطعا پروژه‌های ارزنده و بودجه‌های ملی خوبی را می‌توانند جذب کنند.

وی با اشاره به عدم حمایت طرح های گردشگری توسط میراث فرهنگی گفت: این اداره حتی به تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن بسته هم متعهد نبوده اما همین که برای طرح های بومگردی وام هایی در نظر گرفته قابل تقدیر است.

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان با انتقاد از تعرفه طراحی نقشه و نظام مهندسی گفت: متاسفانه این هزینه‌ها در شهرها و روستاها یکسان شده است و این در تمام شهرستان‌های استان دیده می شود و این یک معضل بزرگ از طرف نظام مهندسی است که قیمت ها با شهر همسطح است.

توحیدی با اشاره به زمانبر بودن استعلامات گفت: در روستاهایی که مهاجرت معکوس دارند وقتی افراد از شهرها به روستاها می‌آیند طولانی شدن پاسخ استعلامات باعث دلسردی افراد می شود  همچنین باید توجه داشت که اخذ وجه برای این استعلام  مناسب است که باید برای آن تدابیری اندیشید.

وی با تاکید بر قیمت بالای زمین در شهرستان‌ها افزود: طولانی شدن پرداخت وام‌های ساخت روستایی مشکلاتی برای مردم داشته است همچنین قانون برنامه توسعه ششم برای توسعه روستاها پنج تا هشت درصد کمیته برنامه‌ریزی بودجه استان از دارایی‌های شهرستان باید برای طرح هادی تخصیص یابد اما این موضوع در آران و بیدگل اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 347159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.