شبیه سازی زلزله ۸ ریشتری در نجف آباد

نجف آباد- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: برای نخستین بار در استان و کشور و با کمترین هزینه ممکن، شرایط زلزله تا هشت ریشتر و بالاتر از آن در مرکز امداد و نجات هلال احمر نجف آباد شبیه سازی شد.

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، ساخت این خانه کوچک شبیه سازی شده را یک کار ابتکاری و به همت نیروهای هلال احمر عنوان کرد و افزود: در این ساختمان 24 متر مربعی، فضاهای مختلفی همچون کلاس اداری، اتاق خواب و آشپرخانه در اندازه کوچک طراحی و ساخته شده و افراد این امکان را دارند که شرایط خاص زلزله را در موقعیت های مختلف تجربه کنند.

وی با اشاره به امکان لرزیدن این سازه از جهات مختلف تصریح کرد: بخشی از آخرین دوره مسابقات دادرس استان، به تمرین تیم ها در این فضا اختصاص داشت که طی آن نیمی از دانش آموزان هر گروه به عنوان افراد عادی حاضر در شرایط زلزله تمرین کرده و بقیه خدمات امدادی ارایه می دادند.

قهرمانی نجف آباد در رقابت های دادرس استان

کاظمی با اشاره به قهرمانی دختران و پسران شهرستان در ششمین دوره رقابت های المپیاد استانی دادرس گفت: در این دوره که طی دو روز جداگانه برای 23 تیم دختران و 26 تیم از دانش آموزان پسر مقطع اول دبیرستان برگزار شد، تیم شهرستان در هر دو بخش به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ترکیب هر تیم شامل 14 دانش آموز به همراه سرپرست هایی از آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر شهرهای مختلف استان بود، ادامه داد: این دانش آموزان در هفت بخش سایت پناهگیری به همراه حمل مصدوم و خروج ایمن، اطفاء حریق، احیاء قلبی ریوی، بانداژ و پانسمان، آتل بندی و شکسته بندی، حمل گروهی مصدوم و اسکان اضطراری با هم رقابت کردند.

رییس جمعیت هلال احمر نجف آباد، دادرس را مخفف دانش آموزان آماده در شرایط سخت دانست و گفت: در بخش دختران تیم های فلاورجان و اصفهان و در قسمت پسران نیز مبارکه و فریدن بعد از نجف آباد میزبان به عناوین دوم و سوم دست پیدا کردند.

کاظمی اظهار کرد: نفرات برتر خود را برای شرکت در رقابت های کشوری این المپیاد که شهریور ماه سال جاری در بندرانزلی برگزار خواهد شد، آماده می کنند. رقابت هایی که در آخرین دوره آن تیم اعزامی نجف آباد در بخش دختران قهرمان شد و در پسران نایب قهرمان.

وی افزود: تقویت روحیه انجام کار جمعی، افزایش مهارت های امدادی، تربیت تیم های دانش آموزی آماده، افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری نیروهای داوطلب در زمان انجام ماموریت های مختلف، سنجش عملی آموزش های ارائه شده به قشر دانش آموز و افزایش انگیزه یادگیری از جمله اهداف این گونه المپیاد ها محسوب می شوند.

کد خبر 347126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.