کشف ۱۰ تن ماده مخدر در سه ماه

مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با سوداگران مرگ و انتظام محورهای مواصلاتی از جمله کلید واژه های مهم نیروی انتظامی برای مبارزه با ابر آسیب جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نیروی انتظامی در تحقق نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نقش اساسی ایفا می کند و یکی از مهم ترین ماموریت ها و محورهای عملیاتی آن کنترل محورهای مواصلاتی است و استان اصفهان با اجرای سلسه طرح های قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل در این مسیر گام های اساسی برداشته است، اما" سردار مهدی معصوم بیگی " فرمانده انتظامی استان اصفهان معتقد است که مردم باید به عملکرد نیروی انتظامی نمره دهند.

آنچه در ذیل می خوانید گفتگوی ایمنا با فرمانده انتظامی استان در خصوص طرح های اجرایی در سال جاری و توفیقات حاصل شده در این مسیر است:

با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی سیاست نیروی انتظامی استان اصفهان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز چیست؟

امسال را مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و به همین دلیل نیروی انتظامی در بخش مبارزه به طور مضاعف و جدی تر  کار را دنبال می کند و مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های مهم نیروی انتظامی به شمار می آید. برهمین اساس با برنامه ریزی بسیار خوبی که در نیروی انتظامی استان اصفهان انجام شده توفیقات قابل توجهی به دست آمده، به گونه ای که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی پرونده های عمده و بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان قرار گرفته و در این دو حوزه با افزایش قابل توجهی مواجه هستیم.

در حوزه مربوط به کلیت ارزش ریالی کالای مکشوفه نیز در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش۶۰ درصدی ارزش کالاهای مکشوفه نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ بوده ایم. در این حوزه برخی اقدامات خاص نیز از جمله تقویت ایست و بازرسی ها و همچنین اجرای طرح هایی از جمله طرح "مرصاد دو" از سلسه طرح های قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل بوده است که اجرای این طرح ها توفیقات بسیار خوبی را به همراه داشته. البته برای اینکه بتوانیم محورهای مواصلاتی را به خوبی کنترل کنیم تیم های مجربی تحت آموزش قرار گرفته و در محورهای مواصلاتی مستقر هستند تا بتوانند با ظرافت خاص با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد کنند. از سوی دیگر بانک اطلاعاتی مکان هایی که امکان دارد کالای قاچاق در آن اماکن نگهداری شود در حال تکمیل است تا با در اختیار داشتن اطلاعات لازم با سرعت عمل بیشتر بتوانیم محل هایی که احتمال دپو و نگهداری کالای قاچاق در آنجا وجود دارد شناسایی و با متخلفان برخورد لازم شود.

برنامه نیروی انتظامی استان اصفهان برای جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر به استان چیست؟

همواره از مصرف مواد مخدر به عنوان یک ابر آسیب جامعه نام برده شده بر همین اساس یکی دیگر از مهم ترین ماموریت ها و محورهای عملیاتی نیروی انتظامی، مبارزه با مواد مخدر است از این رو تلاش های بسیار گسترده ای در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان اصفهان انجام شده و طی سه ماهه نخست سال ۹۷ بالغ بر ۱۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بالغ بر ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

کشف ۱۰ تن مواد مخدر در اصفهان به عنوان استان مرکزی کشور دو پیام به همراه دارد؛ پیام نخست آن است که نیروی انتظامی مجاهدت کرده و با عملکردی جهادی با سوداگران مرگ به مبارزه می پردازد و پیام دیگر آن است که جریان معاند و نظام سلطه که همواره توطئه های بسیاری را در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرایی می کند با هدف افزایش فشارها دست به اشاعه و گسترش مصرف مواد مخدر در سطح اجتماع زده و به طور ویژه اجرای این توطئه را دنبال می کند از این رو باید گفت مواد مخدر بزرگترین توطئه دشمن برای ایجاد معضلات اجتماعی است.

لنجان به دلیل قرار گرفتن مسیرهای مواصلاتی چند استان کشور جزء شهرستان های حساس استان محسوب می شود ارزیابی شما از وضعیت جاده های این شهرستان چگونه است؟

حوزه مدیریت شهری درهم تنیده و به هم پیوسته است از این رو نمی توان به صورت تک مولفی به آن نگاه کرد و بسیاری از دستگاه ها را جدای از یکدیگر دانست و قطعا حوزه مربوط به خدمات عمومی، حوزه مربوط به شدآمد در ترافیک و ... به یکدیگر متصل هستند. از این جهت به هر میزان این اتصال و پیوستگی را تقویت کنیم می توانیم خدمات یکپارچه و موثرتری را به مردم ارایه دهیم، اما اینگونه نیست که اگر موفقیتی کسب شده مطرح کنیم این موفقیت به دلیل عملکرد خوب یک دستگاه بوده است.

امروز به هر میزان که پیچ های خطرناک در جاده ها حذف، محورهای مواصلاتی عریض و حاشیه جاده ها استاندارد شود و از سوی دیگر فرهنگ رانندگی ارتقاء و پایش تصویری فعال باشد، شاهد کاهش  آمار تصادفات خواهیم بود و نیروی انتظامی به عنوان نظم دهنده محورهای مواصلاتی پرچمدار این انتظام بخشی است.

تلاش برای کاهش آمار جانباختگان ناشی از تصادفات جاده ای یکی از اولویت های نیروی انتظامی استان اصفهان به شمار می آید برهمین اساس تلاش های گسترده ای در استان و شهرستان لنجان در حال انجام بوده و نیروی انتظامی با ظرفیت های خوبی که در اختیار دارد به میدان عمل وارد شده است و امیدواریم با همراهی و مساعدت های همه دستگاه های ذی ربط و مردم، استاندارد  خودروها و تلاش مضاغف پلیس راهور بتوانیم شرایط بهتری را در خصوص امنیت جاده ها رقم بزنیم. البته شرایط نسبتا خوبی را در استان اصفهان شاهد هستیم، اما نباید قانع شویم.

شهرستان لنجان به لحاظ ویژگی هایی که دارد یکی از شهرستان های مهم، تعیین کننده و پرتاثیر در استان اصفهان به شمار می آید، لنجان گلوگاه حساس توزیع آب استان اصفهان بوده و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر مواصلاتی چند استان کشور و جای دادن کارخانه بزرگی همچون ذوب آهن در دل خود به عنوان قطب صنعت و اقتصادی کشور نشان دهنده این است که لنجان یکی از شهرستان های راهبردی در حوزه آرامش بخشی در نظم و امنیت استان اصفهان است .

در شهرستان لنجان پایش تصویری وجود ندارد و این مسئله درخور شهرستان لنجان نیست بر همین اساس امیدواریم با همدلی موجود در این منطقه شاهد اجرای پایش تصویری در شهرستان لنجان باشیم و تحقق این مهم می تواند این شهرستان را به الگوی دیگر شهرستان های استان مبدل کند.

با توجه به اینکه اقتدار نیروی انتظامی باید توام با عدالت، رافت و مهربانی باشد رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس در استان به چه میزان بوده است؟

اعتقاد ما این است که مردم باید به عملکرد نیروی انتظامی نمره دهند و براساس آماری که تاکنون به صورت کشوری اعلام شده و با توجه به نتایج این نظرسنجی، نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته به لحاظ رضایتمندی مردم رتبه ممتاز را به خود اختصاص داده بود. از طرفی اگر خود بگوییم عملکرد نیروی انتظامی خوب بوده، اما مردم رضایتمندی نداشته باشند اینگونه گزارش دردی را دوا نخواهد کرد چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند. از این رو همه تلاش ها در نیروی انتظامی در استان اصفهان معطوف به تحقق این است که رضایتمندی مردم جلب شود چراکه نیروی انتظامی استان اصفهان به صورت شبانه روز تلاش می کند و برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار قرارداده و خالصانه و جهادی عمل می کند.

کد خبر 347103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.