آموزش و پرورش اصفهان دچار سالخوردگی است

معاون سیاسی - امنیتی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه جایگزین کردن قشر جوان در آموزش و پرورش مهم است، گفت: در آموزش وپرورش امروز شاهد سالخورده محوری هستیم، بهتر است بدانیم افکار نسل جدید تغییر یافته و باید برای نسل جوان ادامه مسیر را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمیدرضا طباطبایی ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه تکریم و معارفه مدیر کل جدید آموزش وپرورش استان اصفهان گفت: همه ما زمانی دوران مدرسه را طی کرده و آموزش وپرورش را لمس کردیم، اداره کردن این سازمان کار مشکلی است و به همین دلیل انتصاب مدیرکل جدید این سازمان قریب به هفت ماه طول کشید.

وی ضمن توصیه به مدیرکل جدید آموزش وپرورش استان اصفهان تاکید کرد: سعی کنید از نظر همه اقشار جامعه استفاده کنید و در دفتر شما فقط به روی قشر خاصی باز نباشد، ضروری است که با سعه صدر و دید باز از نظرات افراد در طرح‌های نو استفاده کرده و تفکر کهنه را رها کنید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه جایگزین کردن قشر جوان در آموزش وپرورش مهم است، اضافه کرد: در آموزش وپرورش امروز شاهد سالخورده محوری هستیم، بهتر است بدانیم افکار نسل جدید تغییر یافته و باید برای نسل جوان ادامه مسیر را مهیا کنیم و لازم است که وزارت آموزش وپرورش و مدیر کل جدید این مسیر را برای نسل جدید فراهم کنند.

معلمان از فرهیختگان الگو بگیرند

همچنین قندهاری، رییس آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان که به نیابت از ۴۶ ناحیه و مناطق استان در این جلسه به ایراد سخن پرداخت، اظهار کرد: مدیر کل سابق آموزش وپرورش  استان اصفهان حدود ۳۷ سال از عمر خود را صرف تعلیم و تربیت استان اصفهان کرده و طی  چهار سال کارهای بزرگی در آموزش و پرورش استان اصفهان انجام شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: بی شک خدمات مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان در پیشرفت برنامه‌ها موثر بوده که در خدمت به تعلیم و تربیت استان اصفهان تلاش بی وقفه کرده و حاصل این زحمات این است که امروزه شاهد ارتقای جایگاه آموزش وپرورش در شرایط فعلی هستیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان تاکید کرد: الگو پذیری از فرهنگیان فرهیخته و بزرگ برای معلمان امروز امری لازم است تا بتوانند در مسیر تعلیم و تربیت گام‌های موثری را بردارند .

وی اضافه نشان کرد: به طور یقین همه مدیران باید این نگرش را داشته باشند که برای ارتقای نظام آموزش و پرورش کشور تلاش کنند.

قندهاری گفت: امیدواریم با تدبیرهای جدید آموزش و پرورش شاهد کاهش مشکلات باشیم و پروژه مهر را امسال با موفقیت آغاز کنیم.

تحمیل نیروی انسانی به آموزش و پرورش مدیریت شود

همچنین محمدحسن قائدیها، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های آموزش وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: سرپرست آموزش وپرورش این سمت را ایثارگرانه پذیرفت و این حرکت خاضعانه جای تقدیر دارد. در طول شش ماه و اندی که گذشته است بحث‌های متفاوتی بوده و افراد زیادی در این بخش اعلام آمادگی کردند تا چرخ آموزش وپرورش را بگردانند.

وی با بیان اینکه کسی که سکاندار آموزش و پرورش است در واقع خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد، اضافه کرد: کسی که وارد این میدان شود در واقع خود را در محک آزمایش گذاشته و درصدد ارائه کمک در این حوزه است. بی شک آموزش وپرورش ظرفیت‌های زیادی دارد و همه مدیران متعهد در طی ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی این مسیر را ادامه دادند و آموزش وپرورش را با فعالیت مداوم خودشان امروز به این جایگاه رساندند.

مدیر کل سابق آموزش وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه آنچه امروز داریم از تجربه پدران ما بوده و همه آموخته‌هایمان را از آنها کسب کردیم، گفت: حدود ۳۷ سال خدمت کرده‌ام که ۳۰ سال از این خدمت در کارهای اداری  طی شده و مشارکت خانواده ام در طی کردن این مسیر قابل اهمیت بوده است.

قائدی‌ها یادآور شد: حمایت ویژه دستگاه‌ها و انعقاد ۴۲ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها در دولت تدبیر و امید قابل ذکر است که در پیشرفت فعالیت‌های نهاد آموزش وپرورش مهم بوده است.

وی تاکید کرد: اولویت دولت‌ها آموزش وپرورش نیست، به دلیل اینکه فعالیت این نهاد، زود بازده نبوده و یکی از مشکلات آموزش وپرورش دخالت های بیجای افرادی از بیرون در این حوزه و نهاد است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ورود مسائل سیاسی در آموزش وپرورش سم  است، اضافه کرد: ایجاد احساس امنیت و آرامش روحی و فکری بین معلمان قابل اهمیت است تا معلم با داشتن این آرامش به سهولت به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش مهم است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود، گفت: تحمیل نیروی انسانی به آموزش وپرورش و استخدام‌های غیرمعقول باید مدیریت شود.

کد خبر 347074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.