از داوطلب ۸۳ ساله تهرانی تا "نرگس" ۱۵ ساله

آزمون سراسری ورود به دانشگاه سال ۹۷ از امروز در حالی آغاز شد که مسن ترین داوطلب کنکور ۸۳ سال و کم سن ترین داوطلب ۱۵ سال دارد.

به گزارش ایمنا، رییس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در بازدید از یکی از حوزه های آزمون سراسری سال ۹۷ گفت: مسن‌ترین داوطلب شرکت‌کننده کنکور امسال فردی ۸۳ ساله از تهران و جوان‌ترین داوطلب نیز نرگس مدنی ۱۵ ساله از اصفهان است که هر دو داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی متقاضی شده‌اند.

ابراهیم خدایی، از اعمال دو تغییر اساسی در کنکور سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد:‌ آزمون سال آینده به صورت تستی و تشریحی برگزار خواهد شد و میزان تأثیر سوابق تحصیلی نیز در این آزمون به زودی اعلام می‌شود. در آزمون ۹۸ دو نوع سوال طراحی خواهد شد چرا که اولین کنکور نظام جدید آموزش متوسطه داوطلبان در سال ۹۸ برگزار می‌شود و ما سعی خواهیم داشت این آزمون را با طراحی دو نوع سوال تستی و تشریحی برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که در دفترچه کنکور نیز ذکر شده است در آزمون امسال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی ۲۵ درصد برای دوره دیپلم و پنج درصد برای دوره پیش‌دانشگاهی لحاظ خواهد شد اما در خصوص میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور آینده شورای سنجش و پذیرش هفدهم این‌ماه( تیرماه) تصمیم‌گیری خواهد کرد و نتایج این تصمیم‌گیری را به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند.

کد خبر 347049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.