نوروزی: از هجمه ها علیه شهرداری ترسی نداریم/ از ظرفیت زنان باز هم استفاده می کنیم

شهردار اصفهان گفت: در برخی موارد به دلیل انتخاب زنان برای پست های مدیریتی هجمه های زیادی به شهرداری اصفهان وارد شده است، ما بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده عمل کرده ایم، باز هم از ظرفیت زنان دفاع می کنیم و از هجمه ها ترسی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در اولین نشست مشترک زنان شورای اسلامی استان اصفهان با عنوان "چالش‌ها و فرصت‌های حضور و نقش زنان در مدیریت شهری" اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ماه‌های اول سال ۵۷ قانون اساسی به عنوان یک سند سیاسی، حقوقی و میثاقی ملی و یک آرمان به تصویب ملت ایران رسید که چند اصل در این قانون به صراحت به امور بانوان اشاره دارد.

وی با تأکید به اینکه اصل ۱۹ قانون اساسی آرمان ملت ایران بود و زمینه رشد شخصیت زنان را فراهم کرد، افزود: این موضوع نشان می دهد که جامعه ایران دغدغه رشد زنان را دارد.

 شهردار اصفهان با بیان اینکه  در اصل ۲۸ قانون اساسی هرکسی حق انتخاب شغل دارد، اظهار کرد: انتخاب شغل سه شرط دارد، اول اینکه مخالف اسلام نباشد، مصالح عمومی در آن رعایت شود و حقوق دیگران به وسیله آن شغل ضایع نشود، در قانون به دولت و حکومت مأموریت داده شد تا با توجه به نیاز جامعه زمینه اشتغال مساوی زنان و مردان مهیا شود و این نگاه جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران در اشتغال بوده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری بدون خط کشی و سهمیه بندی اظهار کرد: این سهمیه‌بندی‌ها می‌تواند خود به عنوان چالشی در رشد زنان باشد و از باورهای غلط نشأت می‌گیرد و در این زمینه باید به سمت شایسته سالاری حرکت کرد.

نوروزی در خصوص حضور زنان در شهرداری اصفهان گفت: اگر در شورای شهر اصفهان دو خانم وجود دارد یا در شهرداری مدیر منطقه یک و مدیرعامل سازمان پارک‌ها یا سازمان فاوا و خبرگزاری ایمنا و اداره ارتباطات رسانه ای از زنان انتخاب شده اند به دلیل زن بودن آنها نبوده بلکه شایسته سالاری ملاک انتخاب بوده است.

وی با بیان اینکه صفات لازم شایسته سالاری عدالت، دانش، توانایی تدبیر و ایمان بوده است، گفت: باید با این نگاه عمل کنیم تا جامعه ایران اسلامی که به مدیران شایسته نیاز دارد بتواند از توان همه اقشار استفاده کند، از نگاه من علت پیشرفت نکردن کشور در برخی زمینه ها قطعاً عدم استفاده از توان ۵۰ درصد جامعه یا همان زنان است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید زمینه رشد افراد شایسته اعم از زنان یا مردان را مهیا کنیم، اضافه کرد: قانون اساسی خود مسیر عمل را مشخص کرده و نتیجه تلاش زنان در نتایج کنکور، اداره دستگاه آموزش و پرورش، کلاس‌های دانشگاه و رشد جامعه به وضوح مشخص است، پس باید به سمت شایسته سالاری حرکت کرد که مؤلفه های آن مشخص است و تصدی پست ها به زن یا مرد بودن افراد مربوط نمی شود بلکه شایستگی مبنای عمل است.

وی گفت: در برخی موارد به دلیل انتخاب زنان برای پست های مدیریتی هجمه های زیادی به شهرداری اصفهان وارد شده است، ما بر اساس  آنچه در قانون اساسی آمده عمل کرده ایم، باز هم از ظرفیت زنان دفاع می کنیم و از هجمه ها ترسی نداریم.

کد خبر 347046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.