تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء دولتخانه صفوی در سال ۹۷

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از تخصیص۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء دولتخانه صفوی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولتخانه صفویه قلب اصفهان است، بازآفرینی آن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: دولتخانه صفویه یادگاری ارزشمند از دوران صفویه است، در آن زمان مجموعه کاخ‌ها و فضاهایی تحت عنوان دولتخانه‌ صفوی حد فاصل میدان امام(ره) تا محور چهارباغ در وسعتی حداقل ۸۰ هکتار احداث شده است.

​وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات خوبی در محدوده دولتخانه انجام شده و محدوده این مطالعات به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است، افزود: بخش اول مطالعات توسط مشاور تهیه شده و در مراحل تصویب است، گرچه می‌توان گفت بسیاری از پروژه‌هایی که در این محدوده انجام شده و می‌شود در قالب همین طرح است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه هایی همچون کف سازی میدان امام خمینی(ره)، کف‌سازی خیابان‌های حافظ و سپه، مرمت حمام خسرو آغا و گذرها و بازارهای پیرامونی آن، از جمله پروژه‌های در حال انجام در محدوده دولتخانه صفویه است.

وی ادامه داد: پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب به طول ۱۲۰۰ مترمربع مهمترین پروژه دولتخانه صفویه به شمار می‌رود که تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید و بخشی از چهارباغ قدیم زنده و احیا می‌شود.

جعفری با بیان اینکه اتصال پیاده‌راه چهارباغ به خیابان سپاه از طریق میدان امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن امسال و بخش دیگر سال آینده اجرایی خواهد شد، گفت: در میدان امام حسین(ع) ساماندهی ترافیکی را خواهیم داشت، زیرا امکان اینکه این میدان به صورت کامل محدود شود، وجود ندارد.

وی از تخصیص۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء دولتخانه صفوی در سال ۹۷ خبر داد و اظهارکرد: برای پیاده‌راه سازی و احیاء چهارباغ عباسی نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 347029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.