سی‌وسه چشمه‌؛ از سی‌وسه پل تا نقش‌خانه

ورک‌شاپ "سی‌وسه چشمه" با موضوع آب ازسوی حوزه هنری استان اصفهان و با هدف توجه به وضعیت کمبود آب و نیاز به فرهنگ‌سازی در مصرف آب، در سه‌وسه پل برگزار شد و آثار متخب این ورک‌شاپ در نمایشگاهی با همین عنوان به نمایش درآمد.

مشاور هنری ورک‌شاپ یک‌روزه "سی‌وسه چشمه" در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: ورک‌شاپ‌ها(کارگاه‌های آموزشی) یکسری حرکت‌های هنری- اجتماعی هستند که در چند حالت برگزار می‌شوند و در این بین، ورک‌شاپ "سی‌وسه چشمه" جزو ورک‌شاپ‌های فراخوانی بود.

طهمورث بهادرانی افزود: خانه تجسمی حوزه هنری اصفهان در اسفندماه سال ۹۶ طی فراخوانی از هنرمندان نقاش اصفهان دعوت کرد تا طرح‌های اولیه خود را با موضوع "آب" برای حضور در این کارگاه به دفترِ خانه تجسمی ارسال کنند. بعد از داوری این آثار، هنرمندان برگزیده ۲۴ فروردین‌ماه در سی‌وسه چشمۀ پل تاریخی سی‌وسه پل  اصفهان به خلق اثرخود با موضوع آب پرداختند.

این هنرمند گفت: معمولا فرصت چندساعته در ورک‌شاپ برای خلق اثر کافی نیست و برای تکمیل کار، فرجه‌ای به هنرمندان داده می‌شود تا اثر خود را تکمیل کنند و بعد از آن اثر نکمیل‌شدۀ خود را به نمایش بگذارند که در ورک‌شاپ "سی‌وسه چشمه" نیز این مسئله صورت گرفت و نمایشگاهی از آثار این ورک‌شاپ در گالری نقش خانه حوزه هنری اصفهان برگزار شد و تا پنجم تیرماه ادامه داشت.

بهادرانی تصریح کرد: برگزاری ورک‌شاپ‌هایی مانند "سی‌وسه چشمه" در مکان‌های عمومی مانند سی‌وسه پل که البته سازه‌ای آبی است، یک نوع بازخورد دارد تا مردمی که از آن مسیر عبور می‌کنند به موضوع آب و کم‌آبی توجه کنند.

مشاور هنری ورک‌شاپ یک‌روزه "سی‌وسه چشمه" با تاکید به برگزاری ورک‌شاپ‌های آموزشی در فضای عمومی شهرها، گفت: ما درخصوص برگزاری ورک‌شاپ در عرصه اجتماعی متاسفانه کار زیادی نکردیم و نیاز آن به وضوح احساس می‌شود.

این هنرمند نقاش ادامه داد: این نوع اقدامات از یک‌طرف به لحاظ جنبۀ تفننی و نشاط بخشی اجتماعی می‌توانند کمک‌کننده باشند و ازسوی دیگر هنرمندان نیز در ورک‌شاپ در واقع فعالیت خودشان را انجام می‌دهند و رابطه مردمی پیدا می‌کنند و بازخورد مردم را نسبت به کار خودشان می‌بینند و با ورک‌شاپ می‌توانند روی رویکردهای کاری‌شان بازنگری داشته باشد.

بهادرانی تصریح کرد: البته نتیجه یک ورک‌شاپ در فضای عمومی و تاریخی مانند ورک‌شاپ "سی‌وسه چشمه" به این موضوع تمام نمی‌شود و این کار قطعا رسانه‌ای می‌شود و مخاطب بیشتری را هم درگیر می‌کند؛ به خصوص با مسئله مهمی مثل کم‌آبی که الان در اوج این مسئله قرار داریم و لازم است همه نوع قشر ازجمله هنرمندان را هم درگیر آن کنیم و نگاه هنرمندانه به این مسئله جای کار بسیاری دارد ولی به نظر من در این خصوص خیلی کم کار شده است و باید بیشتر به آن پرداخت.

کد خبر 347000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.