۵ واحد نت‌سرا پلمب شد/ کلاهبرداری به بهانه فروش اپلیکیشن ماهواره جیبی

کلاهبرداری به بهانه فروش ماهواره جیبی در اصفهان و پلمب پنج واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با دستور مقام قضائی از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت : ساعت ۴۰ و ۰۲ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه "شاهین شهر - کاشان " از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور " سه راهی اذان – میمه " مطلع وبه محل اعزام شدند.

وی با بیاناینکه متاسفانه در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راننده نیز مجروح شد، افزود: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را ، عدم توجه به جلو توسط راننده پژو اعلام کرده اند.

کشف محموله چوب جنگلی قاچاق در خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی خود به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک شده و قصد متوقف کردن آن را داشتند که راننده به محض مشاهده خودروی گشت از محل متواری شد.

وی با بیان اینکه پس از تعقیب ماموران خودرو ی مذکور متوقف و در بازرسی از آن مقدار تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از نوع بلوط جنگلی کشف شد، افزود:ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۳۵ میلیون ریال اعلام‌شده است .

دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از داخل خودروی آنان در شهر اصفهان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بررسی کارآگاهان مشخص شد فردی با پرسه زنی در خیابان ها خودرو هایی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند را شناسایی و اقدام به سرقت باطری و دستگاه پخش خودرو کرده است، اضافه کرد: سرانجام با تحقیقات تخصصی و اقدامات پلیسی سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته سارق دستگیر شده به چندین فقره سرقت از داخل خودروی شهروندان به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

کشف ۵۰ کیلو تریاک در عملیات پلیس اصفهان

سرهنگ سید تقی حسینی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار کرد:اکیپ عملیات کویری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان روز گذشته حین گشت زنی در یکی از راه های فرعی ورودی استان به یک دستگاه وانت نیسان حامل فرش که توسط یک دستگاه سواری پژو پشتیبانی می شد و مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در این عملیات طی بازرسی از خودروی وانت نیسان مقدار ۵۰ کیلو گرم تریاک کشف و چهار نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیرشدند، اضافه کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای ادامه اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

محموله لوازم خانگی قاچاق در نائین توقیف شد

سرهنگ صادق کاظم زاد، فرمانده انتظامی شهرستان نائین اظهار کرد: ماموران پاسگاه چوپانان حین گشت زنی در سه راهی اردکان به چوپانان به یک دستگاه وانت پراید سفید رنگ که از بندر عسلوئیه به مقصد گرگان در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد دو دستگاه تلویزیون LED ، دو دستگاه کولر گازی اسپیلت با متعلقات مربوطه و یک دستگاه ماشین لباس شویی خارجی که همگی فاقد مدارک گمرکی و به صورت قاچاق بارگیری شده بودند کشف کردند .

سرهنگ کاظم زاد ارزش کالاهای مکشوفه را براساس اعلام نظر کارشناس مربوطه ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

کلاهبرداری به بهانه فروش اپلیکیشن ماهواره جیبی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای استان اصفهان بیان کرد : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی اقدام به خرید اپلیکیشن ماهواره جیبی و نصب آن کرده، که در این میان فروشنده این نرم افزار با سوء استفاده از اطلاعات بانکی شاکی ، توانسته بالغ بر ۳۰ میلیون ریال از حساب او برداشت کند.

رییس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص نصب این گونه نرم افزارها هشدارهای لازم را ارائه و گفت : اپلیکیشن "ماهواره جیبی" شیوه ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و کاربران به هیچ عنوان نباید آنها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

سرهنگ "مرتضوی" با بیان اینکه استفاده و فعال‌سازی این نرم افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است اضافه کرد: همچنین این اپلیکیشن به نوعی بدافزار است در حالی که به کاربران وعده می دهد پس از دانلود و نصب امکان دسترسی به کلیه شبکه های ماهواره ای را دارند.

وی افزود: این تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب برنامه‌ها بر روی گوشی خود می‌کنند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر شده و این امر افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی را به همراه خواهد داشت.

۵ واحد صنفی نت سرا در اصفهان پلمب شد

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی نت سرا توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مأموران از ۹۳ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در پایان تعداد پنج واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با دستور مقام قضائی پلمب شد، افزود: همچنین در این طرح برای ۱۷ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۴۴ واحد صنفی نیز تعهد کتبی اخذ شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، گفت: از عموم شهروندان می خواهیم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

کشف بیش از یک میلیون نخ سیگار قاچاق در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای دخانی قاچاق در ۲واحد مسکونی واقع در یکی از محله های شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هماهنگ و منسجم از هر دو منزل بازرسی به عمل آوردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع بازرسی صورت گرفته از این دو منزل تعداد یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به همراه ۱۴ کیلوگرم تنباکو کشف شد.

سرهنگ سلیمیان تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله قاچاق کشف شده را دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

رییس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: در این رابطه دو فرد مرتبط با تهیه و توزیع کالای دخانی قاچاق، دستگیر و به منظور اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 346987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.