مصرف ۷۵ درصدی آب در بخش خانگی

بر اساس آمار موجود بیشترین میزان، یعنی ۷۵ درصد آب موجود در بخش خانگی مصرف می‎شود. 

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار موجود، بخش خانگی پر مصرف ترین حوزه استفاده از آب است. این در حالی است که به ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد در شهر اصفهان آبرسانی می‌شود و حدود ۸۳ درصد این واحدها را بخش خانگی تشکیل می‌دهد.  

از این میزان، ۷۵ درصد مصارف هم در بخش خانگی صورت می‌گیرد که این موضوع لزوم صرفه جویی بیش از پیش این حوزه را گوشزد می‌کند.  

اما برای مدیریت بهتر این حوزه رضا رضایی، معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای اصفهان در نشست خبری آبفا گفت که مشترکان پر مصرف شناسایی و آموزش های لازم برای مصرف صحیح نیز به آنان ارایه شد، همچنین جلساتی با مدارس، مساجد، صنایع و ... برگزار شده تا شیوه های درست مصرف کردن ارایه و عملی شود.  

به گفته این مقام مسئول این اقدامات منجر شد تا در دو ماه ابتدایی سال شاهد صرفه جویی ۵ درصدی باشیم.  

گفتنی است در سال۸۹ ظرفیت منابع آبی ۱۷ متر مکعب بر ثانیه بوده اما امروز این رقم به ۱۰ متر کاهش یافته است. این درحالی است که فشار آب نیز به تبع افت شدیدی خواهد داشت.  

در این خصوص محمد حسین ربیعی، مدیر کنترل کیفی آبفا استان گفت: فشار شبکه آب یک و نیم بار است و در دو ماه گذشته فشارشکن های زیادی نصب شده تا فشار یکسانی به همه ارایه شود. با این حال بر اساس آمار موجود مصرف روزانه هر مشترک نباید بیش از ۱۱۰ لیتر باشد، اما این رقم نزدیک ۱۵۰ لیتر است. استانداردهای جهانی نشان می دهد سرانه مصرف هر شهروند باید بر ۱۰۰ لیتر در روز باشد.  

کد خبر 346978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.