تفکرات سنتی درباره نقش زنان در جامعه تغییر کرده است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: تفکرات سنتی درباره نقش زن در جامعه تغییر کرده و امروز جامعه زنان مطالباتی دارند که باید به آن‌ها پاسخ مناسب داده شود.

به گزرش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه کارگروه زنان و خانواده این شهرستان، اظهار کرد: باید روحیه خودباوری را در زنان جامعه تقویت کنیم تا زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه، به نقش مؤثر خود در بخش‌های مختلف ایمان داشته باشند.

وی ادامه داد: ایجاد روحیه خودباوری در زنان به معنای شبیه کردن آنان به مردان نیست، بنابراین نیازی نیست که زنان به گونه‌ای خودآرایی کنند تا با رفتارهایی هنجارها و عرف جامعه را برهم بزنند.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: اگر نقش و جایگاه زنان در جامعه به درستی تبیین شود نیازی به بروز رفتارهای مردانه یا هنجارشکن نیست.

رفیعی نژاد با بیان اینکه امروز همراه با تغییر شرایط اجتماعی نیازهای تربیتی افراد نیز تغییر کرده است، اظهار کرد: وانهادن وظایف تربیتی خانواده به نهادهای دیگر منطقی نیست و حتی بزرگترین اشتباه ممکن است.

وی اعتیاد را تهدیدی بزرگ علیه جامعه زنان دانست و افزود: زنان جدیدترین و مهمترین هدف گروه‌های مافیایی مواد مخدر هستند، اگر با اقدامات قاچاقچیان و باندهای مواد مخدر در این زمینه مقابله نشود کیان خانواده و جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از توانایی سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: آگاه سازی مردم و به ویژه جامعه زنان از انواع آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای آنان از مهم ترین وظایف فعالان این حوزه است.

رفیعی نژاد با اشاره به زنان روستایی و عشایری، اظهار کرد: این گروه از جامعه زنان کشور بیش از سایران نیازمند حمایت‌های اجتماعی در زمینه ایجاد نشاط و منابع درآمد پایدار هستند.

وی بر ضرورت توجه به سنت‌های حاکم بر مناسبت‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود : باید بین زندگی شغلی و خانوادگی زنان شاغل تعادل برقرار شود که دستیابی به این هدف نیازمند آموزش و برنامه ریزی علمی است.

کد خبر 346969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.