خانواده‌ها مسئولیت تربیتی خود را به آموزش و پرورش واگذار نکنند

شهرضا - رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: خانوده‌ها باید به وظیفه ذاتی خود در تربیت فرزندان عمل کنند و انتظار نداشته باشند تا آموزش و پرورش یا نهاد دیگری جایگزین آن‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار  امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرضا، اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت هریک از نهادهای اجتماعی دارای وظیفه و جایگاه ویژه‌ای هستند که اگر به درستی به آن عمل نکنند در فعالیت سای بخش‌ها هم مشکل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی است که سهم بسیار زیادی در تربیت و رشد شخصیت افراد برعهده دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: خانوده‌ها باید به وظیفه ذاتی خود در تربیت فرزندان عمل کنند و انتظار نداشته باشند تا آموزش و پرورش یا نهاد دیگری جایگزین آن‌ها شود.

رستگار با اشاره به نقش زنان در جامعه، تصریح کرد: زنان مهمترین رکن خانواده هستند و در تربیت فرزندان به عنوان آینده سازان اجتماع، از نقش بی مانندی برخوردارند.

وی انقلاب اسلامی را زمینه ساز افزایش حضور بانوان در جامعه دانست و افزود: فعالیت‌های اجتماعی زنان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، در حال حاضر محیطی امن و سالم برای فعالیت‌های اجتماعی آنان فراهم شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا خاطرنشان کرد: نقش زنان و مردان در جامعه دچار دگرگونی شده است که نتیجه چنین فرایندی، ایجاد و رشد پدیده فرزندسالاری بوده که برای جامعه عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت.

رستگار تصریح کرد: مطالعه تاریخ اجتماعی ایران نشان می‌دهد، جامعه ایرانی از مردسالاری به زن سالاری و فرزندسالاری رسیده است که هیچ یک از این‌ها درست نبوده و با شأن افراد سازگار نیست.

وی تأکید کرد: مادران در جامعه سنتی ایران شاید تحصیلات عالی نداشتند، اما افرادی فرهیخته بودند که ثمره سالیان تربیتی آنان شخصیت‌های برجسته در عرصه‌های مختلف بود.

کد خبر 346968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.