احتمال تولد کودکان مبتلا به اوتیسم در مادران مبتلا به دیابت

یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان باردار مبتلا به دیابت، در معرض خطر بیشتری برای تولد کودک مبتلا به اختلال اوتیسم هستند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از technews، نتایج مطالعات همچنین شامل زنانی که دیابت نوع ۲ را در کل زندگی خود تجربه کرده اند و کسانی که ممکن است دیابت را قبل از بارداری تجربه نکرده اند و در طی بارداری دچار دیابت شده اند نیز می شود.

یک تیم تحقیقاتی از سیستم بهداشت و درمان در جنوب ایالت کالیفرنیا بیش از ۴۰۰ هزار کودک را که بین سال های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۲ متولد شده اند، بررسی کردند. نتایج نشان داد که هر نوع التهاب، سطوح سمی گلوکز و سیستم ایمنی بدن که می‌تواند دیابت بارداری را تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند خطر ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که زنانی که به دیابت نوع یک یا دیابت نوع ۲ و دیابت بارداری مبتلا هستند، احتمال دارد در معرض خطر بیشتری برای تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم قرار داشته باشند. این کشف جدید با تحقیقات پیشین مطابقت دارد.

دو سال پیش، پژوهشگر ارشد این مطالعه، دکتر شیان و تیم او کشف کردند که زنانی که مبتلا به دیابت حاملگی در هفته  ۲۶ دوره بارداری بودند با احتمال ۴۲ درصد بیشتر نسبت به زنانی که بارداری سالمی را تجربه کردند کودک مبتلا به اوتیسم به دنیا آوردند.

در این مطالعه جدید، محققان دریافتند که اگر یک زن مبتلا به دیابت در دوران بارداری با پیشرفت بیماری مواجه باشد، خطر ابتلای جنین به اوتیسم افزایش پیدا می کند. این نتایج همچنین نشان می دهد که شدت دیابت مادران و زمان قرار گرفتن در معرض دیابت بارداری ممکن است با خطر ابتلا به اوتیسم نوزادان پسر همراه باشد.

اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود. علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد.

کد خبر 346967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.