افزایش اعتیاد به مخدرهای صنعتی در ۱۶ سال اخیر

نجف آباد- فرماندار نجف آباد گفت: مخدرهای صنعتی ترکیبی از مخدرهای سنتی با مواد شیمیایی است و برای آن درمان اختصاصی و دارویی پادزهر وجود ندارد و درمان صرفاً حمایتی است و فقط می توان فشار خون و تشنج را در آنها کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، مجتبی راعی در جلسه ای به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هم جواری ایران با افغانستان به عنوان قطب اصلی تولید مواد مخدر، مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ۴۸ برابر شدن وزن مخدرهای تولید شده در افغانستان طی یک بازه زمانی ۱۶ ساله گفت: بیش از ۹۰ درصد جامعه برای گسترش اعتیاد نگران هستند و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه ای در خصوص مقابله با پنج آسیب مهم اجتماعی شامل مواد مخدر، طلاق، مفاسد اخلاقی، مناطق دارای شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی در کنار پدیده حاشیه نشینی داشته اند.

فرماندار نجف آباد از فقر، عدم غنی سازی اوقات فراغت جوانان، توطئه دشمنان، عدم رسیدگی به مشکلات نسل جوان، کاهش ارتباط موثر والدین با فرزندان و اعمال خشونت در خانواده ها به عنوان عواملی برای تشدید مصرف مواد مخدر نام برد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به صورت ماهیانه در این باره تشکیل جلسه می دهد.

وی اضافه کرد: کمیته مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر با محوریت نیروی انتظامی، کمیته پیشگیری با حضور بهزیستی، کمیته درمان و حمایت اجتماعی با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان و کمیته صیانت از اشتغال بهبود یافتگان با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله زیرمجموعه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند.

کد خبر 346926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.