پیش‌بینی ۱۸ میلیارد دلار ارز ۳۸۰۰ تومانی برای کالای ضروری

وزیر امور اقتصادی و دارایی و دارایی اعلام کرد: با تصمیم دولت، حداکثر تا ابتدای هفته آینده، صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را پس از ثبت اظهارنامه صادراتی، در بورس تهران عرضه کنند.

به گزارش ایمنا، مسعود کرباسیان در جلسه هفتگی سخنگوی دولت با رسانه ها با اعلام این خبر اظهار کرد: مقدمات این امر در نظر گرفته شده و از این پس وارد کنندگان پس از ثبت سفارش می‌توانند ارز مورد نیاز خود را با مراجعه به بورس تهران تامین کنند.

وزیر اقتصاد افزود: ارائه ارز در بورس، به نفع صادر کنندگان هم هست و آنها از محل مابه‌التفاوت ارز اظهارنامه با قیمت فروش آن در بورس، منتفع می شوند.

کرباسیان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بر اساس طبقه بندی کالایی پیشنهادی دولت،  برای سال جاری ۱۸ میلیون دلار ارز با نرخ ۳۸۰۰ تومان جهت واردات کالاهای ضروری پیش بینی شده است که دولت خود را ملزم به تامین آن از محل ارز حاصل از صادرات نفت به هر طریقی می‌داند.

وزیر اقتصاد محل تامین ارز مورد نیاز گروه دوم کالاهای ضروری با ارز ۴۲۰۰ تومان را شامل ارز حاصل از صادرات کالاهایی همچون پتروشیمی، فولاد و فلزات رنگین عنوان کرد که حدود ۸۰ درصد اعتبارات این گروه را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: صادر کنندگان این گروه باید ارز وارداتی خود را به طور منظم در سامانه «نیما» بانک مرکزی ثبت کنند.

منبع: شادا

کد خبر 346891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.