تیم اقتصادی دولت کارآمد نیست

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در خصوص وظایف مجلس در راستای عملکرد بهتر دولت گفت: مجلس از دو اختیار نظارت و استیضاح برخوردار است و در حال حاضر نیز بحث استیضاح یک یا دو وزیر مطرح است.

اکبر ترکی درباره اقدامات صورت گرفته برپایه فرمایشات مقام معظم رهبری دال بر ورود جدی به مشکلات اقتصادی کشور، به خبرنگار ایمنا گفت: نشست هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تشکیل شده، اعضا و دبیران قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز مشخص شده اند و باید کارها را پیگیری کنند.

ترکی افزود: مجلس نیز آمادگی کامل دارد تا به رفع مشکلات و نابسامانی های اقتصادی کمک ‌کند؛ نمایندگان ملت مصمم هستند تا اگر موانعی برای کسب و کار وجود دارد، آن ها را رفع و حتی در صورت نیاز قوانین جدیدی وضع کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان تأکید کرد: در واقع همه مسئولان و دستگاههای نظام در حال تلاش هستند تا با ارائه راه کارهایی، به حل مشکلات مردم و به ویژه مشکلاتی که در اثر تحریم‌های جدید بر مردم و دولت فشار می‌آورد، کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط مجلس در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کمیسیون‌های اقتصادی، امنیت ملی و اصل ۴۴ به صورت شبانه روزی در حال فعالیت و برگزاری جلسات هستند و نتایج اخذ شده را در اختیار دولت و سران سه قوه قرار می‌دهند و هر جا نیاز به توضیح و اقدامی باشد، آمادگی همکاری و ورود دارند.

طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» به صحن مجلس می آید

ترکی توضیح داد: در همین راستا طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» که در سال ۶۶ توسط دولت وقت حذف شده بود، قرار است بار دیگر  به صورت یک طرح دوفوریتی به صحن مجلس بیاید.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: چنانچه مردم، نمایندگان مجلس و حتی خود دولت نیز واقف است، تیم اقتصادی دولت توانایی لازم را ندارد وکارا نیست، در این رابطه نمایندگان مجلس نظرات مختلفی دارند، ولی بعضی دوستان مجلس معتقدند باید تغییراتی در بدنه تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

ترکی در خصوص وظایف مجلس در راستای عملکرد بهتر دولت گفت: در این مورد مجلس از دو اختیار نظارت و استیضاح برخوردار است و در حال حاضر نیز بحث استیضاح یک یا دو وزیر مطرح است، اما باید دید این اقدام چقدر کارساز خواهد بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس از جزئیات بحث استیضاح وزیر کار ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: به هر حال بحث ناکارآمدی وزیر مطرح است.

ترکی در خصوص جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد نیز توضیحی نداد وگفت: هییت رییسه مجلس، از نمایندگان مردم درخواست کرده از هرگونه اظهار نظر در خصوص این جلسه پرهیز کنند و اجازه دهند تنها سخنگوی هییت رییسه در این مورد اظهار نظر داشته باشد.

کد خبر 346879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.