مستند "ترور سرچشمه" اکران می‌شود

مستند بلند "ترور سرچشمه" آخرین ساخته "محمدحسین مهدویان" است که به انفجار حزب جمهوری در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت آیت‌الله سیّدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یارانش پرداخته است.

به گزارش ایمنا، از سوی خانه فرهنگ شهید بهشتی و با همکاری دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مستند "ترور سرچشمه" اکران می‌شود.

این فیلم مستند، راوی روزها و ساعت‌های سختی است که انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقع در خیابان سرچشمه تهران باعث می‌شود تا دکتر بهشتی همراه با ۷۲ تن از مسئولان درجه اول کشور و وزرای دولت به شهادت برسد و سرشار از افسوس برای از دست دادن شهید دکتر بهشتی برای آینده ایران است.

در مستند "ترور سرچشمه" در این مستند افراد بسیاری صحبت کرده‌اند که تقریبا بیشتر آنها در فضای عمومی و رسانه‌ای ناشناخته هستند. فرمانده میدان آتش نشانی در روز حادثه، مسئول حفاظت و امنیت حزب جمهوری، نماینده کمیته، نماینده دادستانی و بازپرس پرونده حزب جمهوری، آتش نشان‌های مستقر، مسئولان کمیته‌های مردمی، مسئول چک و خنثی‌سازی بمب‌ها، بخشی از مسئولیت‌های افرادی است که مقابل دوربین مهدویان قرار گرفته‌اند و مصاحبه شونده‌ها در "ترور سرچشمه" معترف هستند که بهشتی شخصیتی تکرارناپذیر است

مستند بلند "ترور سرچشمه" به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. این مستند، پنجم تیرماه ساعت ۱۸ در نگارستان امام خمینی(ره) واقع در فلکه فیض، ششم تیرماه ساعت ۱۸ در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه و هشتم تیرماه ساعت ۱۰ صبح در خانه فرهنگ شهید بهشتی واقع در خیابان شهید بهشتی اکران می‌شود.

کد خبر 346863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.