شوت طارمی می‌توانست حماسه ساز شود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل پرتغال غیرتی بازی کردیم و اگر شوت طارمی تبدیل به گل شده بود حماسه ساز می شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تساوی شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل پرتغال و حذف از جام جهانی، بسیاری از کارشناسان در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش اظهار نظر کردند. در همین رابطه مصاحبه کوتاهی با امیر قلعه‌نویی، سرمربی سال‌های دور تیم ملی و کنونی سپاهان داشتیم.

وی در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال، اظهار کرد: باید به بازیکنان، ملت ایران، کادر فنی و عواملی که زحمت کشیدند تبریک و خداقوت بگویم که تا همین‌جا هم خوب بودند.

مربی فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران در بازی شب گذشته مقابل پرتغال خیلی خوب و با غیرت بازی کرد، ادامه داد: اگر شوت مهدی طارمی در دقایق پایانی تبدیل به گل شده بود، مثل گل خداداد عزیزی به استرالیا، حماسه ساز می‌شد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی به آنچه مستحقش بود رسید؟ خاطرنشان کرد: قبلاً از بیرانوند تعریف کرده و گفته بودم یک گلر خوب از یک پدر و مادر خوب بهتر است. اگر پنالتی رونالدو وارد دروازه ما می‌شد شاید شرایط جور دیگری رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه توانستیم دروازه پرتغال را باز کنیم یک موقعیت صددرصد داشتیم و اگر شوت طارمی تبدیل به گل می‌شد نتیجه می‌توانست چیز دیگری شود. ما سعی کردیم یک بازی انتحاری انجام دهیم که پورعلی گنجی را در دقایق آخر به‌عنوان مهاجم هدف به‌کار گرفتیم و به توپ‌های مستقیم روی آوردیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به سبک فوتبال مراکش مقابل ایران، تصریح کرد: در گروه ما، مدرن‌ترین فوتبال را مراکش بازی کرد و بدشانس‌ترین تیم بود. این اتفاقات جزیی از فوتبال است البته در فوتبال باید شانس هم داشته باشید که فکر می‌کنم تیم مراکش در مقابل ایران شانس نداشت.

قلعه‌نویی در خصوص تیم‌های مدعی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت: تیم‌های کرواسی و آلمان را تا الان بهتر از سایر تیم‌های حاضر در این جام دیدم.

وی از بزرگی کار ملی‌پوشان فوتبال ایران تقدیر کرد و افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان در دوره مقدماتی پیش از جام جهانی کار بزرگی انجام داد و به عنوان دومین تیم در جهان و با کمترین گل خورده راهی جام جهانی شد. برای نخستین‌بار توانستیم چهار امتیاز در جام جهانی کسب کنیم هرچند در بازی مقابل پرتغال می‌توانستیم در دقایق آخر به گل برسیم و راهی مرحله حذفی شویم اما فوتبال است و کاری نمی‌شود کرد.

کد خبر 346860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.