طعم تلخ حذف و حسرت/ می خواهیم به شما افتخار کنیم

دیدار تیم‌های ایران و پرتغال با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ایران در عین شایستگی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران علیرغم تساوی ۱ بر ۱ مقابل پرتغال با قرار گرفتن در رده سوم گروه، با جام جهانی خداحافظی کردند.

ورزشگاه: موردویا آرنا سارانسک

گل‌ها: کریم انصاری فرد (دقیقه ۹۰+۳- پنالتی) برای ایران؛ ریکاردو کوارشما (دقیقه ۴۵) برای پرتغال

اخطار: احسان حاج صفی (دقیقه ۵۲) و سردار آزمون (دقیقه ۵۴) از ایران؛ رافائل گررو (دقیقه ۳۳)، کوارشما (دقیقه۶۴)، کریستیانو رونالدو (دقیقه ۸۳) و سدریک (دقیقه ۹۰+۸) از پرتغال

ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی (۵۶- میلاد محمدی)، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی (۷۶- کریم انصاری فرد)، علیرضا جهانبخش (۷۰- سامان قدوس)، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی‌روش

پرتغال: روی پاتریسیو، پپه، رافائل گررو، ژوزه فونته، کریستیانو رونالدو، آندره سیلوا (۹۵+۶- گونزالو گوئدس)، ژوائو ماریو (۸۴- ژوائو موتینیو)، ویلیام، ریکاردو گوارشما (۷۰- برناردو سیلوا)، سدریک و آدرین سیلوا

سرمربی: فرناندو سانتوس

داور: انریکه کاسرس (پاراگوئه‌)

شرح بازی:

دیدار حساس گروه B در حالی بین ایران و پرتغال برگزار می‌شد که هر نتیجه‌ای جز برد ایران منجر به صعود پرتغال می‌شد و همین دلیلی بود تا ایران نسبت به بازی با اسپانیا کمی بالاتر بازی کند و حتی چشم به گلزنی داشته باشد. ایران که در دقایق اولیه بازی کمی عصبی به نظر می‌رسید و تحت تاثیر جو قرار گرفته بود رفته رفته بر بازی مسلط شد و از اواسط نیمه اول بازی را به تعادل نسبی کشید.

پرتغال اما هوشیارتر از آن بود که اسیر نقشه‌های کی‌روش و تیم ملی ایران شود و بازی را به خوبی کنترل کرد تا اینکه در آخرین دقیقه نیمه نخست روی یکی از نفوذهایی که از سمت راست داشت با حرکت در عرض پشت محوطه جریمه و ضربه بیرون پای کوارشما دروازه بیرانوند را باز کرد.

نیمه دوم اما جنجالی آغاز شد و خطای عزت اللهی رو رونالدو را داور بعد از بازبینی صحنه پنالتی اعلام کرد اما بیرانوند با مهار ضربه پنالتی رونالدو ایران را در بازی نگه داشت و شوک روحی خوبی به شاگردان کی‌روش داد.

ایران که بعد از گل در بازیسازی ناتوان بود چندان نتوانست موقعیت خاصی روی دروازه پرتغال ایجاد کند و به نظر پرتغال می‌رفت تا با پیروزی در این دیدار صدرنشین این گروه شود اما در آخرین دقایق بازی پس از پنالتی که داور به لطف کمک داور ویدئویی برای ایران گرفت کریم انصاری فرد بازی را به تساوی کشاند تا دقایق باقیمانده با هیجان بالا ادامه پیدا کند.

در دقایق اضافه ایران این شانس را داشت که بازی را با گل طارمی پیروز شود اما توپ او به بیرون زده شد تا تنها طعم تلخ حذف و حسرت برای ایران باقی بماند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۵- پرتغال)- کوارشما در سمت راست زمین صاحب توپ شد و با حرکت در عرض به پشت محوطه جریمه ایران رسید و با ضربه‌ای بیرون پا دروازه ایران را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۹۰+۳)- پس از خطای هند مدافع پرتغال داور با بازبینی صحنه، پنالتی اعلام کرد تا کریم انصاری فرد ضربه را تبدیل به گل کند و بازی را به تساوی بکشاند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- توپ در سمت راست محوطه جریمه ایران به رونالدو رسید که او با ضربه‌ای محکم دروازه بیرانوند را تهدید کرد.

دقیقه ۳۴- روی یک ضربه ایستگاهی ارسال رضاییان با ضربه سر خطرناک عزت اللهی همراه شد که توپ درست در جایی رفت که پاتریسیو حضور داشت.

دقیقه ۴۰- شوت از راه دور قدرتمند رونالدو در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۳- با خطای پنالتی عزت اللهی روی رونالدو، داور بعد از بازبینی صحنه با اعلام کمک داور ویدئویی، اعلام پنالتی کرد اما ضربه پنالتی رونالدو را بیرانوند به زیبایی مهار کرد.

دقیقه ۷۲- سامان قدوس در پشت محوطه جریمه پرتغال صاحب توپ شد و با ضربه ناگهانی دروازه پرتغال را نشانه گرفت اما توپ با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۴- شوت قدوس از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافعان پرتغال به طارمی رسید اما او که موقعیت مناسبی برای زدن گل برتری داشت با پای چپ ضربه را به پشت تور دروازه زد.

اتفاق ویژه:

ایران برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی توانست به ۴ امتیاز برسد و بهترین عملکرد خود در تاریخ این رقابت‌ها را رقم زد.

بهترین بازیکن:

ریکاردو کوارشما از سوی مسئولان بازی در پایان دیدار به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد.

کد خبر 346821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.