نوروزی: "ساحل" یک سینمای استثنایی می شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه بازسازی سینما ساحل در مدت هفت ماه موجب خوشحالی است، گفت: امیدواریم تا قبل از شروع جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شاهد افتتاح سینما ساحل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در بازدید از روند بازسازی سینما ساحل ضمن ابراز خرسندی از اینکه عملیات اجرایی این سینما از دی ماه سال گذشته آغاز شده و پیشرفت بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: بازسازی سینما ساحل با مشارکت شهرداری اصفهان و حوزه هنری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک میلیارد تومان به صورت نقدی در ساخت سینما ساحل کمک کرده است، افزود: بخشی از این مبلغ در شروع کار به طور نقدی پرداخت شده است و مابقی نیز به همین روال پرداخت می‌شود؛ هم‌چنین شهرداری اصفهان عوارض قانونی به مبلغ چهار میلیارد تومان که باید در بازسازی سینما ساحل دریافت کند را در راستای اهداف فرهنگی بخشید.

نوروزی با بیان اینکه سینما ساحل یک پردیس سینمایی با سالن‌های مختلف از جمله سالن‌های ویژه برنامه‌های تخصصی، سالن بزرگ با بیش از ۷۰۰ صندلی، مهدکودک، تالار اجتماعات، سینمای رو باز و امکانات دیگر است، اضافه کرد: با وجود این امکانات، سینما ساحل در نوع خود یک سینمای استثنایی است که خانواده‌ها می‌توانند از فرصت ایجاد شده به راحتی استفاده کنند، در این مکان اتفاق بسیار خوبی در بخش هنری خواهد افتاد.

شهردار اصفهان با اشاره به بازسازی سینما همایون، خاطرنشان کرد: برای بازسازی سینما همایون نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و امیدواریم این سینما نیز به فضایی مناسب برای پاسخگویی به نیاز بخش فرهنگی شهر تبدیل شود.

وی تصریح کرد: بازسازی سینما ساحل در سه شیفت کاری در حال انجام است. پروژه‌ای که شاید در گذشته نزدیک به دو سال زمان می‌بُرد تا به اتمام برسد در حال حاضر در حدود هفت ماه به پایان خواهد رسید، باید از همه کسانی که در این پروژه همکاری می‌کنند و شرکت بهمن سبز که مسئول پروژه است، تشکر کرد. تلاش می کنیم در این شرایط سخت، مشکلات کارگران و پیمانکار را هم به سرعت حل کنیم. شهرداری اصفهان پروژه‌های عمرانی را با سرعت پیش می‌بَرَد اما گاهی به دلیل وجود مشکلات، در پرداخت‌ها با موانع و سختی‌هایی مواجه می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در طرح بازسازی سینما ساحل برای معلولان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است تا بتوانند از تمامی سالن‌های سینما استفاده کنند، اظهار امیدواری کرد: تا قبل از شروع جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان  که یک رویداد بین‌المللی در استان اصفهان است،شاهد افتتاح سینما ساحل باشیم تا امکان ارایه خدمات خوب وجود داشته باشد و منشأ خدمات هنری سینمایی باشد. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر چه‌قدر در حوزه فرهنگی و هنری هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری در جهت توسعه شهر است، گفت: باید در آینده نزدیک شاهد وجود سینماهای مختلف در همه مناطق شهری باشیم.

وی در مورد برنامه‌های موردنظر به‌منظور توسعه سینماها در نقاط مختلف شهر اصفهان، اظهار کرد: پس از اتمام پروژه بازسازی سینما ساحل، طرح عملیاتی بازسازی تالار اندیشه واقع در خیابان نظر و تبدیل آن به پردیس سینمایی و تئاتر نیز شروع می‌شود. در برنامه های پیش بینی شده سینماها دیگر در چهارباغ متمرکز نخواهد بود و در مناطق مختلف و محروم شهر نیز سینما احداث می‌شود. همانطور که در مناطق ۸، ۱۵ و ۱۱ این برنامه در حال انجام است. در مجموع دست کم ۲۴ پروژه سینمایی تئاتری با مشارکت  شرکت بهمن سبز در دستور کار داریم.

نوروزی در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی سینما و فیلم در اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان زیرساخت‌های اصلی در بخش نرم‌افزاری وجود دارد اما متأسفانه این اتفاق خوب نیفتاده و نشست‌های تخصصی کاهش یافته است. البته زیرساخت‌های سخت‌افزاری نیز کم است و به نظر می‌رسد در گذشته کمتر به این امور توجه شده است. با وجود در اختیار داشتن پردیس‌ها و رویدادهای فرهنگی ایام نوروز، هفته فرهنگی، تعاملات جهانی و هفته اصفهان که در آذرماه پیش‌رو است، در آینده نزدیک تحولات خوبی را در اصفهان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 346814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.