گردشگری با اعتماد به بخش خصوصی پیشرفت می‌کند

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری عقیق نقش جهان با بیان اینکه باید بخش خصوصی به گردشگری ورود کند، گفت: اصفهان در حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری موفق نبوده است و با وجود این‌که اصفهان قطب صنعت گردشگری است اما هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

مهدی شیخ سجادیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگری نیاز به زیرساخت دارد و ایجاد زیرساخت‌ها زمان بر است، بنابراین باید برنامه ها را به برنامه های کوتاه و بلند مدت تقسیم کنیم، برای مثال اگر تمام بروکراسی‌ها و مشکلات ساخت زیر بنا را کنار بگذاریم، ساخت یک هتل چند طبقه ۶ الی ۷ سال به طول می انجامد.

وی افزود: متاسفانه شهر اصفهان در حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری موفق نبوده است. با وجود این که اصفهان قطب صنعت گردشگری است اما هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام شده است. ساختار گردشگری نیز به گونه‌ای است که اگر برای رونق گردشگری اقدام کنیم در زمان کوتاه به پاسخ نمی‌رسیم.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری یک پکیج است، افزود: گردشگر نمی آید تا شب در هتل بخوابد. شهر باید برای گردشگران جاذبه داشته باشد. گردشگر در جهان به چند دسته تقسیم می‌شود. عده ای برای بومگردی می آیند تا آثار باستانی را تماشا کنند که این افراد متوسط سنشان بالای ۶۰ سال است و زمانی که وارد کشور می شوند پولی که همراه خود می آورند کمتر از هزار دلار است چرا که نمی‌توانیم برای ورودی یک بنای تاریخی مانند چهلستون بیش‌تر از پنج تا ۱۰ دلار دریافت کنیم. در صورتی که یک حوزه گردشگری مانند دیزنی لند برای ورود هر فرد ۱۵۰ یورو دریافت می کند و این به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. بنابراین باید بتوانیم زیرساخت های گردشگری را فراهم کنیم تا موفق به جذب گردشگرانی با متوسط سنی ۴۰ سال جذب کنیم.

شیخ سجادیه در خصوص کمبود های حوزه گردشگری تصریح کرد: نخستین کمبود در حوزه گردشگری هتل است. باکمبود اتاق مواجه هستیم و حتی یک هتل پنج ستاره استاندارد در اصفهان وجود ندارد. زمانی که می‌خواهیم در یک هتل خوب اتاق رزرو کنیم باید حدود سه ماه در انتظار باشیم تا نوبتمان برسد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری عقیق نقش جهان گفت: گردشگران برای دیدن مناطق گردشگری در شهر نیاز به وسایل نقلیه مناسب دارند، برای مثال اگر گردشگران را برای گردش با اتوبوس به میدان امام(ره) می‌بریم به مکان مناسب برای به عنوان پارکینگ اتوبوس نیاز داریم. سختی‌هایی که گردشگران در راه دیدن آثار تاریخی متحمل می‌شوند حلاوت دیدن این آثار را از بین می برد.

وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در گردشگری تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیاز به دخول بخش خصوصی است و ما باید بتوانیم این جذابیت را برای بخش خصوصی ایجاد کنیم تا در این حوزه ها وارد شود. بخش خصوصی نمی‌تواند سرمایه گذاری میلیاردی بکند و برای اداره منطقه یا بخش گردشگری که ایجاد کرده، بخواهد با قوانین دست و پا گیری که وجود دارد رو به رو شود.

شیخ سجادیه افزود: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم تا بتوانیم در حوزه گردشگری پیشرفت کنیم. دولت و سازمان‌هایی که دولتی هستند نباید در حوزه گردشگری دخالت کنند و صرفا باید فضا را برای بخش خصوصی آماده کنند و بخش گردشگری را به بخش خصوصی بسپارند.

کد خبر 346783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.