۱۰۰رویداد فرهنگی در هفته مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان ۱۲ رویداد شهری برای هفته مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است، گفت: اگر چه این برنامه‌ها ۱۲ عنوان دارد اما بالغ بر ۱۰۰ رویداد کوچک و بزرگ در یک ماه آینده در سطح شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های شهرداری اصفهان در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مدیریت شهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی عزم جدی پیدا کرده و اعتیاد به مواد مخدر در کنار دیگر معضلات از اصلی‌ترین آن‌ها است چرا که اگر این معضل اجتماعی وقتی گریبان شهر شود مدیریت شهری را دچار بحران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر نیازمند تمهیداتی بودیم که در معاونت اجتماعی تصمیم گرفته شد، افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌هایی را طراحی کردیم که با کمک گرفتن از شعار جهانی راهکارها و اطلاعاتی از آن استخراج شد. در این موضوع حوزه کودک و نوجوان بسیار با اهمیت است و در بازدید های میدانی به اهمیت این موضوع واقف شدیم.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی- اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در دل برنامه‌های طراحی شده مشارکت شهروندان وجود دارد، تصریح کرد: با نهادها و ثمن‌هایی که در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند تعامل سازنده‌ای داشته‌ و همه این  برنامه‌ها بیش از یک هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با یکی از سازمان‌های مردم نهاد به نام کنگره ۶۰ امضا می‌شود،  افزود: در معاونت اجتماعی همه ادارات این معاونت و مشخصاً شش اداره‌ای که در ذیل این معاونت قرار دارند فعال شده‌اند و حتی در معاونت گردشگری بهبودیافته‌گان می‌توانند از فضاهای تفریحی اصفهان به صورت رایگان یا نیم بها استفاده کنند.

رشیدی با بیان اینکه ۱۲ رویداد شهری برای هفته مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اگر چه این برنامه‌ها ۱۲ عنوان دارد اما بالغ بر  ۱۰۰رویداد کوچک و بزرگ در یک ماه آینده در سطح شهر اصفهان اجرا خواهد شد که در راستای این برنامه‌ها، خیریه‌هایی همچون امام حسن مجتبی (ع) با فعالیت‌های مختلف با شهرداری همکاری دارند.

کد خبر 346773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.