حرکت خودروهای شخصی در خطوط بی.آر.تی ثبت می‌شود

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان از ثبت تخلفات ناشی از ترددهای غیرمجاز در خطوط بی. آر .تی خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده تخلف خودروهایی که در مسیر بی.آر.تی حرکت می‌کنند، ثبت خواهد شد.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات، تخلفات در دوربین‌های تصویری خطوط بی.آر.تی ثبت نمی‌شد، اما با بررسی های انجام شده ظرف چند روز آینده تخلف خودروهایی که در مسیر بی.آر.تی حرکت می‌کنند، ثبت خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی این مرکز در سال جاری استفاده بهینه و افزایش بهره برداری از تمامی تجهیزات موجود است، زیرا برخی از دوربین‌هایی که در سال های گذشته نصب شده بودند ، بنا به دلایل فنی، قابلیت ثبت تخلف را نداشته، اما تا پایان سال تمامی این دوربین‌ها در سطح شهر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در سال جاری به کارگیری خودرو مکانیزه ثبت تخلف در سطح شهر است به طوری که یک خودرو مجهز به سه دوربین خواهد شد و توسط سامانه نرم افزاری و سخت افزاری که بر روی خودرو نصب می شود، تخلفات ساکن شامل پارک دوبل، توقف خودروها در ایستگاه‌های اتوبوس و توقف در تقاطع‌ها و خیابان‌هایی که حاشیه ‌آنها به تابلو توقف ممنوع مجهز است، ثبت خواهد شد. البته ثبت تخلف خودرو مکانیزه با حضور پلیس راهور انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر ۱۵ منطقه شهر اصفهان این خودروها تردد و تخلفات را ثبت می‌کنند، البته پنج منطقه مرکزی شهری در اولویت قرار دارد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو در این مرکز را کنترل تخلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها دانست و افزود: از آن جایی که پلاک موتورسیکلت‌ها به وضوح قابل رویت نیست در نظر داریم با همکاری و هماهنگی سازمان صنعت معدن و تجارت به کارخانه‌های موتورسیکلت سازی ابلاغ شود که قسمت جلوی موتورسیکلت نیز پلاک نصب شود تا بدین وسیله تخلفات موتورسواران توسط دوربین ها به راحتی ثبت شود. متأسفانه بیشترین تلفات در سطح شهر و بالاترین میزان فوتی ها در تصادفات، راکبان موتورسیکلت‌ها هستند.

افزایش ایمنی عابران در تقاطع‌ها

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از فعالیت‌های اصلی مرکز در سال جاری، افزایش ایمنی عابران پیاده در تقاطع‌ها است، زیرا در بسیاری از تقاطع‌ها به ویژه تقاطع های مرکز شهر، تنها کاهش تاخیر و افزایش سرعت وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته و عبور عابران پیاده در تقاطع‌ها دیده نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سایر ارگان‌ها به خصوص پلیس راهور با عبور و مرور ایمن عابران پیاده در ترافیک، شهری انسان محور داشته باشیم.

فرماندهی ۲۰۸ تقاطع در سطح شهر

کریمی با بیان اینکه ۲۰۸ تقاطع در حال حاضر در مرکز کنترل ترافیک فرماندهی می شود، گفت: هم‌چنین در۱۴۰ تقاطع چراغ چشمک زن فعال و ۷۱ تقاطع به سامانه هوشمند ( SCATS) مجهز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۹۱ دوربین زنده نظارت تصویری و ۴۸ سنسور پردازش تصویر در سطح شهر اصفهان فعال است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۴۲ تابلوی متغیر خبری، ۱۵ تابلوی متغیر خبری کوچک، ۱۱۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در شهر نصب شده است، هم چنین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز توسط ۸۴ دوربین انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: ۲۳ سامانه تصویری تخلف تردد در محدوده ترافیکی زوج و فرد خودروها و ۴۲ سامانه نیز تخلف عبور از خطوط بی.آر.تی را ثبت می‌کند.

تعامل مرکز کنترل ترافیک با ارگان های مختلف

وی با اشاره به همکاری و تعامل بیشتر با ارگان هایی نظیر اورژانس، آتش نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور جهت کاهش تخلفات رانندگی اظهارکرد: نمایندگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور هرکدام در مرکز کنترل ترافیک مستقر هستند تا با کنترل لحظه به لحظه از طریق مانیتورهای موجود در مرکز، در سریع ترین زمان ممکن خدمات ارائه دهند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: پیگیر هستیم که در آینده نزدیک یک نیرو هم از اورژانس در مرکز کنترل ترافیک مستقر شود که از این راه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن به مصدومان کمک و یاری برسانیم.

کد خبر 346770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 99 IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 0
    خطوط بی ار تی اگر دو طبقه شود خودروهای شخصی به راحتی حرکت می کنندبی ارتی امام چه شد اتوبوس خمینی شهر مترو عاشق اباد چه شد