اتصال جلفا به چهارباغ عباسی، شاه کلید گردشگری اصفهان است

یک کارشناس طراحی شهری گفت: اتصال چهارباغ عباسی به محور تاریخی جلفا به عنوان دو نقطه مهم گردشگری می‌تواند شاه کلید گردشگری اصفهان باشد.

مریم معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان همچون سایر شهرهای مطرح دنیا دارای نقاط گردشگری بسیاری است و شهرداری اصفهان نیز طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا این نقاط گردشگری بهترین وضعیت را داشته باشد، اما گاهی فراموش می‌شود که گردشگر برای رسیدن به جاذبه‌های تاریخی از برخی نقاط محلی عبور می‌کند.

وی افزود: متأسفانه این نقاط به عنوان مقصد گردشگری شناخته نمی‌شود، در حالی که گردشگران در طول مسیر خود برای رسیدن به جاذبه‌های شهر از بسیاری محورها عبور می‌کنند و قطعا رسیدگی به آنها در زیباسازی شهر تاثیرگذار است.

این کارشناس طراحی شهری با بیان اینکه گردشگران خوب میدانند شهرداری‌ها چه تمرکزی بر روی مقاصد گردشگری دارند، تصریح کرد: شهرداری باید بر زیباسازی مسیرهای منتهی به مقاصد گردشگری که نشان‌دهنده زندگی واقعی مردم اصفهان است، توجه کند تا فضای محیط متفاوت شود.

وی با ابراز خرسندی از اقدام خوب شهرداری اصفهان در خصوص پیاده راه سازی چهارباغ عباسی، گفت: اصفهان سال‌ها منتظر این اتفاق بزرگ بوده، اما می‌توان محور چهارباغ عباسی را به جلفا متصل و زیبایی‌های شهر را دوچندان کرد.

معمارزاده با بیان اینکه اتصال چهارباغ عباسی به محور تاریخی جلفا به عنوان دو نقطه مهم گردشگری می‌تواند شاه کلید گردشگری اصفهان باشد، اظهارکرد: جذابیت این مسیر می‌تواند به گونه‌ای باشد که گردشگر از کنار چند پل تاریخی، پیاده روی و حال و هوای شهر را بیشتر درک کند.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر به معنای جذب سرمایه است، افزود: جذب سرمایه نیز به رونق کسب و کار و اقتصاد محلی و اشتغال کمک می‌کند.

این کارشناس طراحی شهری از گردشگری به عنوان صنعتی سفید یاد کرد و گفت: گردشگری می‌تواند بیش از سایر صنایع پول‌ساز باشد و در عین حال هیچ آلایندگی برای شهرها به همراه نداشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه هر کشوری بتواند برای جذب گردشگر بیشتر سرمایه‌گذاری کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت، البته رویکردهای جذب گردشگری باید به روز باشد.

کد خبر 346754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.