اخذ مجوز برای برگزاری تجمع الزامی است

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، تاکید کرد: مصوبه تجمعات دولت در مورد تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمع آیین نامه اجرای قانون نحوه فعالیت احزاب است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، قاسم میرزایی نکو در توضیح مصوبه دولت در مورد تجمعات، گفت: مصوبه اخیر دولت همان آیین نامه اجرایی قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی است، ماده ۱۳ این قانون نحوه برگزاری تجمع و اخذ مجوز در استان‌ها را مشخص کرده که طبق مصوبه دولت به عهده شورای تامین و فرمانداری‌ها گذاشته است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تبصره دوم ماده ۱۳ قانون مذکور، «آیین نامه اجرایی قانون در مورد چگونگی تجمعات، جایگاه تجمعات، شرایط ظرف مدت سه ماه بعد از لازم الجرا شدن قانون به تصویب هیات دولت می‌رسد.»

وی افزود: این آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تدوین و تهیه شده است که پس از تایید وزیر کشور به دولت ابلاغ کردیم، دولت نیز این مصوبه را ذیل این قانون و در قالب آیین‌نامه اجرایی اعلام کرده است.

میرزایی نیکو تاکید کرد: طبق قانون «اعلام» قبل از تجمع ضروری است، سپس موضوع در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و بعد از حصول نتیجه مجوز صادر می‌شود. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در استان‌ها این اختیار را به فرمانداری‌ها داده است، بر اساس قانون اخذ مجوز محدود به احزاب و اصناف نیست.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، تصریح کرد: طرحی دیگر در قالب تصحیح قانون احزاب در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس است که شرایط را کاملا تغییر می‌دهد.

کد خبر 346736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.