رعایت شئونات و پیگیری احزاب؛ شرط تدوام حضور زنان در ورزشگاه‌ها

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حضور زنان در کنار بقیه اعضای خانواده برای تماشای بازی‌های تیم ملی قطعاً در ایجاد نشاط اجتماعی و خروج مردم از افسردگی مؤثر است.

زهره معظمی با اشاره به تماشای خانوادگی مسابقات فوتبال جام جهانی در برخی ورزشگاهها و پارک‌های کشور از جمله کوه صفه اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: این امر گام دیگری در جهت تحقق آزادی ها و فرصت های اجتماعی برابر برای خانم‌های ایرانی است. 

وی افزود: مقاومتی که پیش از این برای حضور زنان در ورزشگاه ها وجود داشت، سبب شده تا ولع و اشتیاق زنان برای این امر بیشتر شود و با وجود اینکه پخش مسابقات فوتبال جام جهانی به صورت تلویزیونی بوده، بانوان ایرانی این فرصت را هم مغتنم شمرده و حضور گسترده ای در این مراکز داشته اند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: البته با توجه به موضع گیری‌ها و انتقاداتی که از بعضی تریبون‌ها علیه تماشای خانوادگی مسابقات فوتبال مطرح شده، نمی توان به تداوم این آزادی امید چندانی داشت، ولی امیدواریم این اقدام گامی به سوی توسعه حقوق اجتماعی زنان باشد.

معظمی خاطر نشان کرد: حضور زنان در کنار بقیه اعضای خانواده برای تماشای بازی‌های تیم ملی قطعاً در ایجاد نشاط اجتماعی و خروج مردم از افسردگی مؤثر است؛ چرا که  کلاً جو بازی‌های فوتبال دارای اثرگذاری اجتماعی بالایی است و جذابیت و نشاط آفرینی فوتبال تنها مختص به کشور ما نیست.  

وی افزود: در شرایط کنونی جو نشاط آفرین بازی‌های جام جهانی فوتبال با امکان حضور زنان در مراکز پخش این بازی‌ها همزمان شده و ما این امر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم از این به بعد شاهد احترام بیشتر به حقوق زنان باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با عواملی که به تداوم این امر کمک می کند، گفت: لازم است زنان و مردان ایرانی حدود رفتارهای صحیح را رعایت و البته در برخی رفتارهای اجتماعی خود تجدید نظر کنند تا بتوانیم از این پس شاهد حضور زنان و مردان در همه صحنه ها در کنار هم باشیم.

معظمی افزود: البته در کنار رعایت شئونات اجتماعی و فرهنگی از سوی شهروندان، احزاب نیز باید مطالبات جامعه را به طور مرتب به مقامات کشوری گوشزد کنند تا در نهایت بتوانیم شاهد احقاق حقوق زنان و ایجاد فضای وحدت، همدلی و نشاط در جامعه باشیم، سکوت احزاب و فعالان سیاسی ممکن است سبب برگشت به عقب شود.

کد خبر 346692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.