۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
شهرگاه منتشر شد

نخستین شماره نشریه الکترونیکی مدیریت شهری ایمنا با عنوان «شهرگاه»، امروز _شنبه دوم تیرماه_ منتشر شد. «شهرگاه» به مباحث مدیریت شهری می‌پردازد و بنا دارد به صورت ماهانه تضارب آرا، اندیشه و بازگویی تجارب و دیدگاه هاو نیز بیان تحولات و دستاوردها در حوزه های مختلف شهری را به بحث گذارد.

به گزارش ایمنا، در نخستین شماره این نشریه الکترونیک، بخش مهمی به مدیریت فضای سبز اصفهان اختصاص یافته و در یک میزگرد، به بیان چالش ها و راهکارهای گذر از شرایط دشوار آبی کنونی پرداخته شده است.

نشریه شهرگاه را خبرگزاری ایمنا، وابسته به شهرداری اصفهان منتشر می کند و در دورانی که کلان شهرهای ایران با مشکلات فراوان زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و اجرایی دست به گریبان ‌هستند، می تواند مجالی برای همگرایی بیشتر کارشناسان این عرصه و رسیدن به راه‌حل هایی فراگیر برای مسائل کلان مدیریت شهرهای کشور باشد.

در یادداشت آغازین شماره نخست، سردبیر نشریه می نویسد: «شهرهای امروز در مواجهه با انفجار جمعیتی، روز به روز پیچیدگی های بیشتری پیدا می کنند و کنترل ناپذیرتر تغییر می یابند. مسئله اینجاست که این تغییرات در نبود یک مدیریت شهری ناکارآمد و روزآمد، می تواند فاجعه آمیز باشد و از این رومدیریت شهری، امروزه بیش از هر زمان دیگری با دانش راهبری و تأثیرگذاری بر سهامداران اصلی شهر، شهروندان، تعریف می شود، تأثیرگذاری و راهبری بازیگران خصوصی و عمومی و درگیر کردن آنها در پروژه های شهری.»

نخستین شماره شهرگاه با مطالبی در خصوص مفاهیم شهر آینده، همچنین مدیریت خشکسالی در کیپ تاون، آخرین دیدگاه های جهانی در خصوص حاشیه نشینی و مباحثی پیرامون هنر شهری، اقتصاد شهری و حمل و نقل شهری روی خروجی خبرگزاری ایمنا قابل دریافت است.

برای دریافت شماره نخست مجله «شهرگاه» اینجا کلیک کنید.

کد خبر 346622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.