مادربزرگ ها هم می توانند قهوه بنوشند

حتما شنیده اید که اصولا به مادربزرگ ها می گویند: "اگر مشکل قلب دارید قهوه ننوشید" اما به تازگی محققان ثابت کرده اند که قهوه ضرری برای قبل ندارد؛ البته درصورتی که حداقل چهار فنجان قهوه در روز بنوشید تا برایتان مضر نباشد.

به گزارش ایمنا از technews، ظاهرا اثر کافئین در قهوه، می تواند بیشتر از بیدار نگه داشتن شما در زمانی که کار دارید، باشد. طبق مطالعه انجام شده توسط یک تیم از پزشکان آلمانی، قهوه در واقع می تواند از قلب محافظت کند. با این حال، برای اینکه مردم قلب سالمی داشته باشند باید از مقدار مشخصی قهوه در طول روز استفاده کنند که حداقل چهار فنجان است.

این مطالعه در نشریه زیست شناسی PLOS آلمان منتشر شده است. محققان یک موش آزمایشگاهی را با دوز معینی از کافئین آزمایش کردند. آنها کشف کردند که محرک های موجود در قهوه می تواند با افزایش جوانه زنی برخی از پروتئین ها، میزان رگ های خونی را بهبود بخشد.

به گزارش Business Insider، هنگامی که شما چهار تا پنج فنجان اسپرسو می نوشید، عملکرد سلول های شما بهبود می یابد و بنابراین به نظر می رسد از قلب شما هم محافظت بیشتری می شود. مطالعات متعددی معتقدند که قهوه برای قلب مضرر است، اما تحقیقاتی که در ماه آوریل منتشر شده نشان می دهد که نوشیدن قهوه باعث ریتم غیر طبیعی در ضربان قلب نمی شود.

قهوه حتی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، و دیابت را کاهش می دهد. تحقیقات جدید در نهایت توضیح می دهد که چرا قهوه قادر به ارائه این مزایا برای سلامتی است. کافئین یک پروتئین به نام p۲۷ را به میتوکندری سلول ها می کشاند و عملکرد آنها را بهبود می بخشد. با این حال پزشکان، هشدار دادند که نوشیدن چهار فنجان قهوه به تنهایی نباید جایگزین تمام فعالیت های سالم دیگر افراد مانند ورزش و غذا خوردن سالم باشد.

رابطه قهوه و سرطان

تحقیقات ثابت کرده  قهوه برای قلب مفید است اما در مورد مزایای این نوشیدنی برای افرادی که با سرطان دست و پنجه نرم می کنند هنوز تردیدهایی وجود دارد. در ماه مه، یک قهوه فروش در کالیفرنیا شروع به حمل برچسب های هشدار دهنده برای مبتلایان به سرطان بر روی قهوه های خود کرد. با این وجود، پزشکان متخصص سرطان این هشدار را رد کرده اند. آنها ادعا می کنند که تا کنون هیچ ارتباطی بین قهوه نوشیدن و رشد سرطان ایجاد ثابت نشده است.

کد خبر 346618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.