نقش کلیدی اصناف در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

لنجان-رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:اصناف همواره در بین مردم اعتبار ویژه‌ای داشته‌ و دارندو با توجه به به مقبولیتی که این قشر در جامعه دارند می توان از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف عالی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدجواد نورانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: دین مبین اسلام کاسب را به حبیب خود تعبیر کرده چراکه خداوند دوست دارد بنده اش در حال کسب و کار باشد و می خواهد عرق خستگی اش را ببیند، این جهاد در راه خدا است .

وی افزود: چندسالی است اول تیرماه تحت عنوان روز «اصناف» نام‌گذاری شده و در این سال‌ها همواره شاهد بوده ایم بر نقش اصناف در اقتصاد کشور تاکید شده و همه خواستار پررنگ شدن حضور آنها در میدان عمل بوده‌اند چراکه اصناف و بازاریان همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده اند و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی نقش کلیدی و اثرگذار بوده است.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: با بررسی نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن و در دوران دفاع مقدس به ویژه در شرایط کنونی کشور که دنیای استکبار تحریم اقتصادی را علیه نظام اسلامی اجرایی کرده، اصناف با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، می توانند نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشند.

وی حمایت از کالای ایرانی را استراتژی ترین راهکار در دفاع از مرزهای اقتصادی دانست و ادامه داد: امسال که از سوی مقام معظم تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده اصناف و بازرایان همچون گذشته در خط مقدم فعالیت‌های مختلف قرار گرفته اند و می توانند نقش موثری را در خصوص تحقق شعار سال داشته باشند.

نورانی اضافه کرد: امروز اصناف و بازاریان در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال خدمت به مردم هستند و در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۹۶۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۲۷ اتحادیه در این شهرستان وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان می باشند.

وی با بیان اینکه امروز نمی‌توان از نقش سازنده اصناف در اقتصاد کشور به سادگی گذشت، عنوان کرد: اصناف همواره در بین مردم اعتبار ویژه‌ای داشته‌ و دارندو با توجه به به مقبولیتی که این قشر در جامعه دارند می توان از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف عالی از این ظرفیت بهره مند شد و ما نیز امیدواریم با اجرایی شدن طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی در شهرستان لنجان شاهد تحقق شعار سالی جاری و حمایت همه جانبه از کالای با کیفیت ایرانی باشیم.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز در کنار نظام تولید، اصناف به عنوان قلب تپنده توزیع و ارایه خدمات نقش آفرینی می کنند که در کنار ایجاد اشتغال می تواند در  حوزه فرهنگسازی حمایت از کالای ایرانی نقش آفرین باشد چراکه اصناف می توانند با مشتری مداری و، شفافیت حلقه وصل میان تولیدکنندگان و متقاضیان باشند که این خود نکته ای مهم و حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: امروز اصناف خود را میراث دار شهدا و انقلاب می دانند و برهمین اساس در تلاش هستیم اصناف و بازاریان شهرستان لنجان با توجه و تبلیغ تولیدات داخلی نقش فرهنگ سازی و اثرگذاری خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 346569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.