وضعیت سد زاینده رود بحرانی و نگران کننده است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: همایش ائمه جمعه استان اصفهان در کنار سد زاینده رود برگزار شد و همه از نزدیک دیدیم که وضعیت اب در پشت سد زاینده رود وضعیت مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم شهرستان لنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر اظهار کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار راهبرد نظام برای حل مشکل مردم فلسطین را سکونت در سرزمین مادری و برگزاری رفراندوم دانستند  و این محقق نخواهد شد مگر با نابودی رژیم جعلی اسرائیل، و ایشان بار دیگر مژده دادند که این اتفاق رخ خواهد داد و نامی  از اسرائیل در عالم باقی نخواهد بود.

وی افزود:  دلیل اصلی هجمه بی امان جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل بوده اما حقیقت آن است، رژیمی که بر باطل بنا شده و با ظلم پایه ریزی شده نابود می شود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: مقام معظم رهبری جنایات در بندر الحدیده یمن به دست حاکمان سعودی با حمایت امریکا را از دیگر نقطه های  تاریک جنایت‌های امریکا دانستند و متاسفانه  مجامع بین الملی در مقابل این فاجعه نیز سکوت کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت مصرف ادامه داد: رهبر انقلاب همواره بر مدیریت مصرف توصیه و سفارش موکد داشته‌اند و برهمین اساس مسئولان و مردم باید حفاظت از منابع انرژی در کشور را مورد توجه قرار دهند چراکه بحران کمبود اب و ذخیره‌های ابی در کشور به یک خطر جدی تبدیل شده و نیاز است مردم نسبت به مصرف بهینه اب و جلوگیری از اسراف دقت های لازم را انجام دهند.

فرهنگ اضافه کرد: همایش ائمه جمعه استان اصفهان در کنار سد زاینده رود برگزار شد و همه از نزدیک دیدیم که وضعیت ذخیره اب در پشت سد وضعیت مناسبی نیست از این رو دغدغه ائمه جمعه نسبت به مدیریت واحد و یکسان در مصرف اب به گوش مسئولان امر رسید.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب مسئله اشرافی گری و جلوگیری از این روحیه در مسئولان را در جمع نمایندگان مجلس گوشزد کردند چراکه  اشرافی گری مسئولان در نظام اسلامی عافت بزرگی برای انقلاب است.

امام جمعه باغبادران گفت: وقتی مردم ببینند مسئولی از نظر سطح زندگی  با انان فاصله زیادی دارد نسبت به انقلاب و نظام بدبین می‌شوند از این‌رو نباید امکانات نظام خرج عده ای خاص شود و کسی برای خودش حق و حقوقی خاصی قایل شود، قطعا مسئولی که اشرافی زندگی کند درد مردم را درک نخواهد کرد.

وی افزود: مطالبی که  مقام معظم رهبری در دیدار با نمایند گان مجلس مطرح کردند نشان از دغدغه‌های ایشان در زمینه قانون‌گذاری بود،   هر قانونی در مجلس به تصویب می‌رسد باید در سدد رفع مشکلات طبقات ضعیف جامعه باشد ونباید قانون الت دست صاحبان زر و زور شود.

فرهنگ تصریح کرد: معظم له در این دیدار فرمودند: نمایندگان مجلس در قانون گذاری باید مراقب باشند قوانین تحت تاثیر رسومات غربی قرار نگیرد و یادآور شدند برخی از قوانین که در مجلس برای خانواده مطرح بوده تحت تاثیر  اداب و رسوم غربی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموند: هر معاهده‌ای که در مجامع بین المللی مصوب شود نباید اجرای ان را در کشور بپذیریم و خود را به ان ملزم کنیم چرا که انها ان را بر اساس سبک زندگی خود و آموزه های غیر دینی بنا کرده‌اند.

امام جمعه باغبادران اضافه کرد: مجلس باید برای مبارزه با پولشویی و فساد قانون وضع کند و مشروعیت نماینده‌گان، به حرکت در مسیر انقلاب و نظام بستگی دارد و اگر بر آن سوگند خورده‌اند متعهد نباشند یقینا این مسئولیت نامشرع است و باید جوابگوی آن باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی مستقل و یکی از ارکان امنیت در کشور بوده و به تعبیر رهبر انقلاب زیر سوال بردن قوه قضائیه در کشور نقطه شروع فساد در کشور است.

فرهنگ عنوان کرد: قوه قضائیه باید ملجا و پناهگاه مظلومان از ظالم باشد و این قوه می‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و در مقابل فساد و ظلم‌های برنامه‌ریزی شده و کلان به صورت قاطع اقدام کند و مقهور هیچ کسی نشود.

وی خاطرنشنان کرد: باید با کسانی که بازار کسب و کار و اقتصاد مردم را نا امن می‌کنند برخورد قاطع شود و یکی از وظایف مهم قوه قضائیه در این برهه از زمان برخورد قاطع با عواملی است که به اقتصاد کشور اخلال وارد می‌کنند.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: حفظ سلامت دورنی قوه قضائیه بسیار مهم است چراکه اگر خدای ناکرده یک قاضی تحت تاثیر صاحبان زر وزور قرا بگیرد ان روز باید فاتحه عدالت را خواند از این جهت نظارت دقیق بر عملکرد افراد در قوه قضائیه می‌تواند به اعتماد سازی مردم به این قوه کمک کند.

کد خبر 346541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.