تقویت ورزش همگانی موجب نشاط اجتماعی می‌شود

لنجان-رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان گفت: تقویت ورزش همگانی موجب نشاط اجتماعی می‌ شود و نخستین حق اجتماعی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی سلیمی در نشست با شهردار و شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: ورزش کارکردهای متعدد و متنوعی دارد که علاوه بر تضمین سلامت جسمی و روحی انسان در کسب مهارت‌های اجتماعی، شکل‌گیری هویت فردی، کاهش تضادها و تنش‌ها، پر کردن اوقات فراغت و ... یاری می رساند.

وی افزود: باید توجه داشت تقویت ورزش همگانی در شهرها کارکردهای مطلوبی همچون افزایش همدلی، تقویت همبستگی، مشارکت اجتماعی و تحکیم روابط و پیوندهای اجتماعی دارد بر همین اساس توسعه و تقویت ورزش همگانی جزء سیاست‌های اصلی اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان با بیان اینکه گسترش ورزش در بین مردم، فقط با اقدامات یک دستگاه به سرانجام نمی‌رسد، تصریح کرد: امروزه مردم برای رسیدن به سلامتی راهی جز پرداختن به ورزش ندارند و شهرداری یکی از بخش ­هایی که در این زمینه وظیفۀ مهم و خطیری را برعهده دارد،  شهرداری زرین شهر نیز به تحقق این مهم توجهی جدی و جهادی داشته است.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی، نخستین حق اجتماعی شهروندان است، ادامه داد: شهردار زرین شهر به عنوان رییس هیت ورزش های همگانی شهرستان لنجان انتخاب شدند چراکه نگاهی که امروز مردم به خدمات شهرداری دارند نگاهی آکنده از یک خدمت همه جانبه است و رفاه و آسایش خود را تنها در جمع آوری زباله و آسفالت و نظافت شهری نمی دانند بلکه مدیریت فضاهای ورزش و بهره گیری از تمامی امکانات شهرداری برای ارتقای تندرستی شهروندان نیز مورد توجه قرار دارد.

سلیمی اضافه کرد: شهرداری زرین شهر با ایجاد امکانات ورزشی، بوستان‌ها به ویژه پارک ساحلی زرین شهر بستر مناسبی را برای انجام ورزش صبحگاهی و همگانی مهیا ساخته و همین مسئله، باعث شده با فرا رسیدن فصل تابستان و ایجاد زمان اوقات فراغت خانواده‌ها نگاه جدی‌تری به ورزش همگانی داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروزه نگاه‌ها به ورزش همگانی بسیار متفاوت‌تر از قبل شده و بر همین اساس از جمله  کارهای مهم وتاثیر گذار شهرداری ها در حوزه تقویت ورزش های همگانی برگزاری جشن های فرهنگی ورزشی و تفریحات سالم، راه انداری انجمن ها ورزشی و تفریحی، تخصیص اعتبارات برای ورزش همگانی و همچنین توسعه فرهنگ عمومی با مشارکت همه سنین در ورزش های همگانی است که این ظرفیت ها در شهرداری زرین شهر دیده شده است.

کد خبر 346527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.